Nemački ministar saobraćaja Folker Vising je automobilsku industriju pozvao da proširi ponudu električnih automobila na jeftinije modele, jer fokusiranje na skupa vozila usporava tranziciju ka e-mobilnosti.
Pri tranziciji ka klimatski neutralnoj mobilnosti „treba u vidu imati i pitanje mogućnosti potrošača”, dodao je ministar.
„Električni automobili sada u proseku koštaju 53.000 evra”, a to je preskupo za ljude na početku profesionalnog života.
Nemački brendovi uglavnom forsiraju skupe automobile, rekao je Vising. Pozivajući proizvođače da paletu prošire modelima prihvatljivije cene.
„Za to su nužni snažna konkurencija i široka ponuda”, naglasio je ministar, a prenosi DPA. Odmah danas se oglasio Folksvagen i najavio da će do 2026. lansirati novi mali model električnog automobile koji će koštati 25.000 evra. Ova kompanija planira da to te godine lansira 10 novih modela električnih automobila. Folksvagen najavljuje da će 68 odsto od 180 milijardi evra palniranih za investicije uložiti u elektrifikaciju i digitalizaciju. Već 2025. svako drugo vozilo iz njhihovih pogona će biti električno.
Nemački ministar saobraćaja Vising je prethodnih sedmica bio više nego prisutan u medijima. Uglavnom zbog pritiska na Evropsku uniju da uvede izuzetke u opštu zabranu novih automobila sa klasičnim motorom od 2035. On, želi da ostavi vrata otvorena benzinskim motorima pod uslovom da sagorevaju klimatski-neutralno sintetičko gorivo.
Najavljena zabrana prodaje automobila koji imaju motore s unutrašnjim sagorevanjem izazvala je diplomatski rat na relaciji između Nemačke i Francuske.
Francuska je nagovestio da će ostati uz plan EU da se 2035. postignu nulte stope emisija iz novih automobila i kombija. Isto misli i Španija čime su se te dve zemlje, koje spadaju među najveće proizvođače automobila u Evropi, svrstale uz grupu zemalja koje su se već obavezale da će smanjiti emisije CO2 iz automobila.
Folksvagen planira da završi prodaju ruskog poslovanja u prvoj polovini 2023.
Preuzmite android aplikaciju.