Почетна > Србија
Србија

Метро је еколошки, развојни и саобраћајни пројекат Београда

Коначно су се стекли сви услови да Београд почне да гради метро и добро је да данас дебатујемо о метроу који се већ гради, јер о изградњи метроа до сада се говорило само као о идеји. Сигуран сам да ћемо 2028. године имати завршену прву линију а 2030. године другу линију, изјавио је заменик градоначелника Горан Весић.
метро
Фото: PrtSc/Град Београд

Он је подсетио да је суштински о изградњи метроа почело да се говори од 1970. године када је Бранко Пешић најавио изградњу метроа и касније је то почело да улази у урбанистичке планове.

,,Београд је заиста покушавао да сагради метро и било је добрих времена када је било пара, али и слабијих када није било пара, али никада нисмо дошли даље од идеје да се гради метро. Да бисте урадили један такав пројекат, није довољно само да донесете одлуку да га градите, треба прво да промените урбанистичке планове. Ми смо прошле године донели Закон о метроу, а потребно је било да се реализују и сви предуслови како би се почело с изградњом. Наравно потребно је било и да се обезбеди новац“, рекао је Весић.

Он је нагласио да метро има и развојну функцију те подсетио да је предвиђена изградња више од 42 километра метроа, затим око 40 километара нових трамвајских линија, као и изградња и проширење Бг воза на 238 километара.

,,Шта је друго боље за екологију него да наш доминантни систем јавног превоза буде шински систем. То суштински решава проблем саобраћајних гужви имајући у виду да се у Београду годишње региструје нових 43.000 аутомобила“, рекао је заменик градоначелника.

Србија има све потенцијале да буде енергетски безбедна, независна и истовремено еколошки чистија земља.

Он је прецизирао да само на првој линији метроа има три преседачке станице, и то су Макиш, Сајам и Панчевачки мост.

,,Често наши критичари помињу пројекат архитекте Јовина из осамдесестих година. Требало је да по пројекту метро креће на Цераку а да се завршава у насељу Браће Јерковић. Тада Церак није постојао нити делови Петловог брда. Та насеља су ницала на замишљеној траси метроа, јер суштина метроа је да прати планове града где ће се он градити“, навео је Весић.

Beograd sedmi put domaćin konferencije „Srbija postaje zelena”

 

Преузмите андроид апликацију.