Početna > Novi Sad

Aktuelno Novi Sad

Merna kola završila testiranje brze pruge između Novog Sada i Beograda

Merna kola kompanije Nemačkih železnica završila su testiranja pruge za velike brzine do 200 km/sat između Beograda i Novog Sada, saopštila ja danas „Infrastruktura železnice Srbije“.
voz
Foto: Tanjug/Miloš Milivojević

U proteklih mesec dana specijalna nemačka merna kola za ispitivanje brzih pruga obavila su više od 400 vožnji na različitim deonicama između Beograda i Novog Sada.

Znatan deo tih vožnji realizovan je brzinom od 200 kilometara na sat, a testiranja su obavljena u različitim vremenskim uslovima, danju i tokom noći.

Već nakon četiri dana testiranja ovaj specijalni voz Nemačkih železnica na srpskoj pruzi dostigao je rekordnu brzinu od preko 200 km/sat.

Tokom testiranja u potpunosti je bila očuvana bezbednost železničkog saobraćaja, nije bilo saobraćajnih incidenata i ona su uspešno i prema planu završena.

U narednom periodu stručnjaci ove nemačke kompanije uradiće izveštaj i analizu o izvršenim testiranjima na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad i dostaviti ih „Infrastrukturi železnice Srbije“.

Testni voz Nemačkih železnica dinamička testiranja brze pruge obavljao je fazno i po deonicama, a njima su bili obuhvaćeni ispitivanje geometrije novoizgrađenih koloseka za velike brzine, parametri kontaktne mreže, ugrađena oprema za velike brzine, kompatibilnost opreme i sistema, kao i ostali izvedeni građevinski radovi na pruzi.

Ovim je kompanija „Deutsche Bahn Systemtechnik“ završila posao na prvoj pruzi za velike brzine u Srbiji, ali se testiranja između Beograda i Novog Sada i dalje nastavljaju.

Svakoga dana i više puta dnevno se na ovoj deonici odvijaju probne vožnje novih dvospratnih „Štadler“ vozova za brzine od 200 kilometara na sat, koji će već sredinom marta biti u redovnom saobraćaju na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad, a u toku su i druga testiranja koja obavlja „Infrastruktura železnice Srbije“.

Već naredne nedelje biće intenzivirane probne vožnje „Štadlerovih“ vozova na brzoj pruzi, sa velikim brojem polazaka i vožnji svakoga dana.

Foto: Tanjug/Miloš Milivojević

Na taj način obavljaju se probe same železničke kompozicije za saobraćaj brzinom od 200 km/sat, a mašinovođe stiču neophodno iskustvo za upravljanje ovim savremenim i modernim vozovima.

Predstoji period uhodavanja čitavog sistema pruge za velike brzine, od sveukupnih infrastrukturnih kapaciteta, preko voznih sredstava do zaposlenih koji će učestvovati u funkcionisanju saobraćaja, kako bi redovan saobraćaj sredinom marta brza pruga dočekala u potpunosti spremna.

S obzirom da se testiranja na brzoj pruzi nastavljaju, i organizacija putničkog železničkog saobraćaja koja je uvedena još 17. januara i dalje je na snazi.

To znači da će i dalje svakodnevno u periodu od 6.30 do 17.30 sati biti obustavljen železnički saobraćaj na pruzi Beograd – Novi Sad.

Podsećamo da je tokom ispitivanja brze pruge neovlašćenima licima zabranjen bilo kakav pristup i kretanje peronima i kolosecima u stanicama i duž pruge.

Pešacima je zabranjeno je prelaženje preko ove pruge na nedozvoljenim mestima i na nepropisan način.

Nepoštovanjem ovih pravila, kako sada tokom testiranja, tako i nakon uspostavljanja redovnog saobraćaja vozova na brzoj pruzi, građani direktno ugrožavaju sopstveni život i celokupnu bezbednost železničkog transporta, navedeno je u saopštenju.


Testiranje voza u toku, apel građanima da ne prelaze pruge nepropisno

Preuzmite android aplikaciju.