U ovom trenutku baterije uglavnom dolaze iz Kine ili Južne Koreje (samo u malom obimu iz zemalja Evrope i Japana), ali ovde nas čeka velika promena – čak 50 gigafabrika se planira na evropskom kontinentu do kraja decenije.
Da ne bude zabune, giga u ovom smislu podrazumeva fabrike koje proizvode gigavat-sate upakovane u baterije.
Koliko je važna proizvodnja baterija svedoče i kompanije koje učestvuju u proizvodnji, zapravo sva velika i poznata imena iz auto-industrije: „Folksvagen”, „Be-Em-Ve”, „Mercedes”, „Stelantis” i drugi.
Već dve gigafabrike planirane su na teritoriji Srbije – „Inobat” i „Eleven Es” – koje su proizvođači baterija već pozicionirali na mapi kao potencijalne snabdevače energijom.
Da sumiramo, pored litijuma, proizvodnje automobila i proizvodnje baterija, pokreće se čitav lanac vrednosti u vezi s energijom i mobilnosti i prave se poslovne prilike koje podrazumevaju visoke ciljeve: eksponencijalan ekonomski rast sa jedne i značajno smanjenje štetnog uticaja na životnu sredinu sa druge strane.
Jasno nam je da ne postoji kraći put do postizanja ovih ciljeva i to je razlog zašto je važno da o ovim temama razgovaramo na svim društvenim nivoima i suočimo što više činjenica kako bismo doneli ispravnu odluku. Važno je da na tom putu ostanemo odgovorni, kako prema sebi i generacijama koje dolaze, tako i prema našoj lepoj Evropi i najlepšoj Srbiji, navodi Filip Mitrović, konsultant za elektromobilnost.
Preuzmite android aplikaciju.