Kinezi troše sve više novca na luksuznu robu u domovini, jer zbog ograničenja povezanih sa pandemijom ne mogu da putuju u inostranstvo, objavila je konsultantska kuća Bain & Company u svom godišnjem izveštaju o sektoru luksuza.
Prodaja luksuzne robe za ličnu upotrebu u kontinentalnoj Kini porasla je za 36 posto na 471 milijardu juana (73,59 milijardi dolara) u 2021. u odnosu na prethodnu godinu, prema procenama Bejna.
To je više nego dvostruko iznad 234 milijarde juana (36,96 milijardi dolara) potrošenih na luksuznu robu u 2019. godini, pre pandemije, prenosi CNBC.
Rast prodaje luksuzne robe je suprotan trendu ukupnog pada kineske maloprodaje od početka pandemije 2020. Ovi podaci takođe reflektuju rast kineskog domaćeg tržišta kao destinacije za međunarodne brendove.
Udeo kontinentalne Kine na globalnom tržištu luksuza porastao je na oko 21 posto u 2021, sa otprilike 20 procenata u 2020. godini, prema računici Bejna.
„Predviđamo da će se ovaj trend nastaviti i da će Kina biti na putu da postane najveće svetsko tržište luksuzne robe do 2025, bez obzira na buduća putovanja u inostranstvo“, navodi se u izveštaju i dodaje da je Kina i dalje najbolja potrošačka priča na svetu, jer njena srednja klasa raste.
„Prosečan porast raspoloživog dohotka u Kini još uvek je veći od inflacije“, napominje Bejn.
Prodaja brendirane kožne galanterije porasla je za oko 60 odsto i bila je najbrže rastuća kategorija, praćena rastom od oko 40 odsto u sektoru mode.
Glavni pokretač rasta kineskog tržišta luksuza je bila ekspanzija bescarinskih prodavnica u Hajnanu, ostrvskoj provinciji u južnoj Kini, u kojoj je prodaja luksuzne robe skočila za 85 procenata u 2021. na godišnjem nivou, dostižući 60 milijardi juana (oko 9,5 milijardi dolara), nakon uzleta od 122 odsto godišnje u 2020, konstatuje Bejn.
Broj bescarinskih prodavnica u toj provinciji činio je lani 13 posto ukupnog tržišta luksuzne robe u kontinentalnoj Kini, u odnosu na 9,0 procenata u 2020.
Globalna potrošnja stanovništva na luksuznu robu dostigla je prošle godine 320,6 milijardi dolara, oporavljajući se od pada u 2020. i premašila je nivoe prodaje luksuznih proizvoda iz pretpandemijske 2019. godine, kada je iznosila 318,4 milijarde dolara, prema procenama Bejna.
Preuzmite android aplikaciju.