Заступници Европског парламента траже побољшање законодавства у вези са вештачком интелигенцијом како би и потрошачи били што боље заштићени.
Главни одбор у ЕП затражио је прошле недеље да се у првом закону о вештачкој интелигенцији, који је у припреми, нађе и област заштите потрошача, јер она није довољно истакнута у ранијем предлогу овог прописа.
Урсула Пахл, заменица генералног директора у Европској потрошачкој организацији (БЕУЦ), изјавила је да је јасно да је свет на почетку доба вештачке интелигенције и да је потребно на време обезбедити прописе и границе.
„Иако вештачка интелигенција може побољшати наше животе на много начина, постоји оправдана забринутост да ови системи могу и да нашкоде. Људи морају бити правилно заштићени од ризика ових нових технологија“ изјавила је она. После великог броја гласова на последњој сеници ЕП јасно је, каже она, да се види одлучност европских власти о поштовању потрошачких права у овој области с обзиром да до сада нико о томе није конкретније реаговао.
Предложено је, на пример, да се забрани коришћење препознавања лица у јавно доступним просторима. Затим је предложено да се потрошачима у овој области доделе посебна индивидуална права. То подразумева рецимо право да он буде обавештен у случају да подлеже одлуци високоризичног система вештачке интелигенције.
На пример, када тражи кредит или полису осигурања, у случају права на жалбу или придруживању колективној тужби. Из БЕУЦ-а поручују да су забринути да би оператери вештачке интелигенције чак могли и да заобиђу правила која постави будући закон. Многи су забринути што се већ уводи термин поуздана вештачка интелигенција која би била посебно надгледана, јер се бави високоризичним пословима.
Најважније је, поручују из Европске потрошачке организације, да су посланици ЕП гласали за све предлоге, што значи да ће се основе заштите потрошача поставити на време.
Vesić: U funkciji zajednički TAG između Srbije i Severne Makedonije
Преузмите андроид апликацију.