Цена килограма пилећег меса је иста код свих и кошта 289,99 динара, пилећи филе најповољнији је у „Лидлу”, млеко у „Максију”, чајна у „Идеи”.
Да су цене хране у Србији више него у региону потврдила је недавно и гувернерка НБС на представљању фебруарског извештаја о инфлацији.
Знају то и потрошачи који можда нису упућени у специфичност „српске инфлације”, али врло добро знају да им је просечна плата и даље недовољна за потрошачку корпу. Свесни су и трговци који се све више боре за купце и покушавају да буду ценовно конкурентнији.
Истраживање Потрошача показало је не само да трговци снижавају цене основних намирница него да се на тржишту води жестока борба око сваког динара, па се сада примећује да су на више артикала цене потпуно изједначене. Разлика у корпи састављеној од 30 изабраних производа у којој су се, осим основних намирница попут брашна, уља, шећера, млека, нашли и пилеће месо, прерађевине, сир, воће и поврће и даље постоји.
И овог месеца корпа јединог дисконтног ланца у Србији „Лидла” је најјефтинија и износи 10.195 динара, иза њега је „Макси”, чија корпа вреди 10.781 динар , док је куповина истих производа у „Идеи” била скупља за 60 динара. Овај трговац је и у фебруару имао највише акцијских цена – чак 16. Као и у јануару и децембру, упоређивани су производи приватне робне, односно трговачке марке, а да би били упоредиви, грамажа је код свих сведена на исту меру, литар и килограм, осим у случају паштете.
Овог месеца три највећа трговца снизила су цене лимуна, поморанџи, млека, уља, брашна, а у неколико основних артикала цене су идентичне. Цена килограма пилећег меса је иста код свих и кошта 289,99 динара, док је пилећи филе у „Лидлу” јефтинији за 100 динара од конкуренције и стаје 699,99. Уље и дуготрајно млеко су најповољнији у „Максију” (на акцији су), а јаја и чајна кобасица у „Идеи”.
Преузмите андроид апликацију.