Све више великих јапанских компанија подиже плате како би привукле раднике и изашле на крај са хроничним недостатком особља, након више деценија стагнирања зарада због дефлације, показала је анкета Ројтерса објављена данас.
Ипак, Корпоративна анкета британске агенције открива да повећање плата још увек није примарна тактика компанија, већ дигитализација за коју кажу да је најпопуларнија међу бројним мерама које користе за решавање кризе радне снаге.
Јапанска предузећа су обично избегавала повећање плата јер је вишедеценијска дефлација отежавала да веће трошкове пренесу на потрошаче. То би сада могло да се промени, јер двоструки удар – у виду раста цена робе и слабији јен подижу трошкове и појачавају притисак на раднике.
Анкета, спроведена међу 495 великих нефинансијских предузећа од 2. до 12. августа, указала је на растућу спремност компанија да понуде веће плате.
За повећање зарада или почетних плата изјаснило се 44 посто испитаника као за једну од тактика коју ће применити, наспрам само 25 процената компанија које су у Корпоративном истраживању из 2017. рекле да ће повећати плате.
Чак 59 процената учесника анкете изабрало је дигитализацију као једну од кључних мера за решавање проблема дефицита радне снаге.
Већина компанија, њих 54 посто, навела је да се суочава с кризом радне снаге, при чему је тај недостатак најизраженији међу непроизводним фирмама, од којих је 59 одсто рекло да су у шкрипцу са особљем.
Међу мерама за које су се предузећа заложила за ублажавање проблема мањка радника су и побољшање радног окружења, запошљавање током целе године и одлагање пензионисања како би подстакли старије да раде до познијих година живота.
Старење јапанске популације и опадање броја радника које годинама мучи трећу највећу светску економију, служило је као опомена другим напредним економијама, укључујући и Европу, које се сада суочавају са истим проблемом.
Јапански креатори политике се уздржавају да одобре већи обим имиграције.
Укупно 19 одсто фирми је навело да сада ангажује стране раднике, у поређењу са 13 посто у анкети из 2017. године, наводи Ројтерс.
Преузмите андроид апликацију.