Erbas je isporučio svoj 251-i primerak, a time i poslednji aviona tipa A380. Taj najveći putnički avion na svetu je ekonomski bio vreća bez dna, ali se projekat ipak na neki način isplatio.
Šef „Emirejtsa”, ser Tim Klark, ovih dana nameravao je da navrati u Hamburg, kako bi na licu mesta prisustvovao istorijskom događaju, isporuci poslednjeg Erbasa A380 broj 251.
Njegova kompanija je mušterija Erbasa, a zadnji izgrađeni primerak A380 postaje deo flote tog globalnog igrača.
Kompanija sa sedištem u Dubaiju kupila je 123 aviona tog tipa i da nje nije bilo, kompletan program proizvodnje A380 bio bi ugašen još pre nekoliko godina, slažu se poznavaoci tržišta, piše Dojče vele.
Erbas je kraj proizvodnje najavio još 2019. Tada je rečeno da će krajem 2021. okončati proizvodni proces. Ser Klarku, 72-godišnjaku i legendi avio-industrije, nije lako s njegovom omiljenom igračkom. Niko nije verovao u uspeh A380 kao on. I upravo je on već u ranoj fazi shvatio da je najveći putnički avion na planeti, u kojem „Emirejts“ prevozi i do 615 putnika, kao skrojen po meri za tu kompaniju koja preko Dubaija povezuje čitav svet.
„Rekao sam šefu Erbasa Gijomu Foriju: za nas je A380 pun života. I nije ovo sahrana, već samo poslednji primerak tog sjajnog aviona“, rekao je ser Tim.
Razvoj i proizvodnja A380 koštali su, prema nekim procenama, oko 30 milijardi evra. To je pre svega bio novac poreskih obveznika u Evropi.
Glavni problem je bilo višegodišnje otezanje oko razvoja i sklapanja A380. Bolno iskustvo bila je i činjenica da Erbasove fabrike u Nemačkoj i Francuskoj nisu opremljene kompatibilnim računarskim sistemima. Kada se A380 konačno 2008. pojavio na tržištu, bio je to veoma loš trenutak. Svetom je tada harala pandemija SARS-a, a zbog globalne finansijske krize potražnja za velikim avionima doslovno je kolabirala.
Na kraju se prognoza Boinga pokazala kao tačna, tržište je vapilo za manjim, rentabilnijim avionima.
Preuzmite android aplikaciju.