Početna > Srbija
Srbija

KOMS: U medijima više negativnih sadržaja o mladima

Broj medijskih sadržaja o mladima u 2021. godini dvostruko je veći nego godinu ranije, pre svega zbog detaljnijeg izveštavanja o crnoj hronici, a potom i zbog teme o vakcinaciji, pokazuje istraživanje Krovne organizacije mladih Srbije (KOMS), koje ukazuje i da se mladi u negativnom kontekstu prikazuju tri puta više, dok se o njima pozitivno govori u svakom šestom tekstu ili prilogu.
Foto: WikimediaCommons/Ivana Guslarevic

Najčešći akter u sadržajima o mladima jeste policija, što je, kako je pokazalo istraživanje, a koje je danas predstavljeno u Beogradu, još jedna potvrda da su mladi medijima najzanimljiviji onda kada su počinioci ili žrtve krivičnih dela.

Generalna sekretarka KOMS-a Miljana Pejić rekla je da iz godinu u godinu preovladavaju vesti o crnoj hronici i da se na jednu vest o omladinskom aktivizmu donosi 13 sadržaja o crnoj hronici.

O kulturnim sadržajima za mlade izveštava se veoma retko.

„To je nešto što stvara malo nerealniju sliku u javnosti od onoga što jeste, budući da se preko tradicionalnih medija ljudi i dalje informišu. I to je jedan od ključnih zaključaka na kojima želimo da radimo“, rekla je Pejić novinarima.

Kako je rekla, porast broja objava o mladima prouzrokovala je tema o vakcinaciji protiv kovida, odnosno zašto se mladi ne vakcinišu, a i dalje su, kaže, teme bezbednosti dominantne u odnosu na sve druge.

Analiza izveštavanja omladinskih portala o vakcinaciji mladih pokazala je odgovaran, proativan pristup u većini medija, navodi se u istraživanju, dok su pojedini, poput Vice i Mingl ignorisali ovu temu.

Međutim, primetno je da o kompleksnim aspektima teme mentalnog zdravlja mladih, često pišu pojedinci koji su nedovoljno stručni, pa su, pokazuje istraživanje, saveti i zaključci takvih tekstova neretko netačni.

Saradnja udruženja mladih i medija je ključna, smatra Pejić i ističe da će se u narednom periodu motivisati akteri koji utiču na javno mnenje da se na drugačiji način bave mladima.

„Pred nama je izborna kampanja i biće nam važno na koji način se partije i politički programi bave mladima. Na nedeljnom nivou ćemo slati otvorena pisma javnosti i na taj način ih motivisati pitanjima“, ukazala je Pejić.

Na skupu je rečeno da mladi sve manje prate tradicionalne medije i naveden je podatak da se više od 97 odsto mladih informiše putem telefona.

U tom smislu, naglašava Pejić, mora se više voditi računa šta se plasira u digitalnim medijima.

Istraživanje „Mladi u medijskom ogledalu“ sprovodi se od 2017. godine.

Vojvodinu posetilo 59,4 odsto više turista u 2021. godini

Preuzmite android aplikaciju.

Oznake