Odlazak na odmor bez bliske ili barem poznate osobe mnogima još uvek deluje neobično, posebno kada su u pitanju daleke destinacije. Međutim, po ukidanju pandemijskih mera pokazalo se da su ljudi željni putovanja, pa interesovanje i za takozvane aranžmane „za samce“, kako tvrde turističke agencije, takođe raste.
To potvrđuje i Dragan Subotić, zastupnik Udruženja turističkih agencija i turističkih radnika Srbije „Inicijativa TAS“, navodeći da se za svako putovanje javi barem šestoro-sedmoro ljudi sa zahtevima za aranžmane u okviru kojih se spajaju sa drugim putnicima bez društva, koje agencije ispune ukoliko su u mogućnosti.
Za mnoge osobe koje žele da putuju, ali nemaju društvo, ovakvi aranžmani su se pokazali kao isplativija opcija, uzimajući u obzir da ne zahtevaju doplate, kao što je slučaj kada putnik insistira da bude sam u sobi.
„U finansijskom pogledu, ne postoje nikakve razlike u odnosu na druge tipove putovanja, ukoliko se osobe jave i voljne su da se spoje na određenom putovanju.“
„Danas imate grupe na Facebook -u na kojima putnici, u suštini, pre nego što se obrate agenciji traže partnera za putovanje. Oni se tako prijavljuju i tu nema nikakve razlike u ceni. Razlike ima kada oni koji putuju žele da budu sami, odnosno da budu u jednokrevetnoj sobi“- objašnjava Subotić.
Prema njegovim rečima, doplata za jednokrevetnu sobu je ustaljeno pravilo svuda u svetu, iako mnogi naši putnici nisu upoznati sa tim.
Naime, kako putnik ne deli sobu ni sa kim, a jednokrevetne sobe su retkost, hoteli uglavnom naplaćuju dodatno korišćenje dvokrevetne sobe. Upravo zbog toga putovanja za samce ili, kako ih još nazivaju, „solo putovanja“ mogu biti veoma skupa.
Doplate za jednokrevetne sobe, kako navodi Subotić, kreću se od 60 do 70% u odnosu na osnovnu cenu aranžmana.
Da u određenim hotelima postoji doplata za jednu osobu koja sama koristi dvokrevetnu sobu potvrđuje i Vili Mitova, generalni direktor i vlasnica lanca turističkih agencija Travel House. Međutim, ona dodaje da to nije uvek slučaj i da često doplata ne odstupa značajno od osnovne cene.
S druge strane, putovanja na kojima se samci spajaju sa drugim putnicima tretiraju se kao osnovni aranžman, pa ni oni ni agencije koje ih organizuju nemaju dodatne troškove.
„Organizacija solo putovanja u svetu je, pre svega, orijentisana ka motivaciji ljudi koji putuju sami sa ciljem da se na određenom putovanju pridruže drugim ljudima koji su u sličnoj situaciji.“
„Postoje specijalizovani turoperatori čiji je koncept poslovanja fokusiran na komunikaciju i organizaciju putovanja isključivo za tu ciljnu grupu. Međutim, ne i u Srbiji“ – kaže Vili Mitova.
Agencije u Srbiji koje nude ove aranžmane, kako kaže Dragan Subotić, shvatile su da ima mnogo ljudi koji nemaju partnera za putovanja, pa ih iz tog razloga reklamiraju kao „putovanja za samce“.
„Dakle, to nisu putovanja na kojima ste vi sve vreme sami. Ukoliko se kao samac javite, recimo, da putujete na Zanzibar, to (u ovom slučaju) znači da ćemo vas mi spojiti da budete sa nekim u sobi. Često su tu u pitanju trokrevetne i četvorokrevetne sobe. Zbog toga su ovo, u suštini, povoljna putovanja“ – objašnjava Dragan Subotić.
On napominje da agencije u sobi spajaju uglavnom nepoznate osobe. Takođe, navodi da, ukoliko putnik zatraži kontakt informacije saputnika, agencija ne može da mu da te podatke.
Upravo zbog toga mnogi putnici odlaze na pomenute Facebook grupe i nalaze saputnike koje upoznaju pre nego što donesu konačnu odluku.
Kakvo će iskustvo putnika biti u tom pogledu, nešto je na šta agencije ne mogu da utiču. Subotić napominje da je to „mač sa dve oštrice“, jer će se neki ljudi sa putovanja vratiti spremni da prodube novostečeno prijateljstvo, dok će za druge taj put biti veoma negativno iskustvo.
Ipak, ono na šta sve agencije obraćaju pažnju prilikom spajanja putnika jeste da se u sobi nađu osobe istog pola.
Dragan Subotić navodi da se muškarci ređe opredeljuju za ovakva putovanja, te da 90 svih putnika samaca, odnosno samica, čine žene.
Preuzmite android aplikaciju.