Početna > Biznis
Biznis

Koliko se zapravo zarađuje na Instagramu?

Broj pratilaca nije presudan, a evo šta sve utiče na prihode.
Foto: Unsplash/Solen Feyissa

Neki influenseri i aktivni korisnici mogu zaraditi hiljade dolara za objave na Instagramu.

Kao rezultat toga, poznate slavne osobe s velikim brojem pratilaca zgrabe velike poslove, dok se drugi bore za povećanje broja pratilaca, reputacije, angažmana i još mnogo toga.

Ali koliko novca zapravo možete zaraditi na Instagramu i koji korisnici utiču na to?

Ne postoji isključiv odgovor na pitanje koliko se novca može zaraditi na Instagramu jer na visinu zarade utiče nekoliko varijabli.

Neki od njih uključuju tržišnu nišu, broj pratilaca, način monetizacije, stope angažmana i kvaliteta objave. S druge strane, influenseri imaju pravo da odrede svoju cenu.

Na primer, manje poznati influenseri do 10.000 pratilaca mogu postaviti svoje cene na 25 do 50 dolara po objavi, oni sa 30 do 80.000 pratilaca mogu naplatiti 150 do 350 dolara po objavi, dok slavna osoba sa preko 100.000 pratilaca može naplatiti između 1.000 i 500.000 dolara po objavi.

Zavisi. Mnogi smatraju da je broj pratilaca jedini faktor koji dolazi u obzir za plaćanje sponzoriranih objava i slično.
Foto: Unsplash/Erik Lucatero

Međutim, to nije istina. Tržišna niša, kvalitet objave, reputacija i angažman pratilaca takođe su važni činioci, jer ti faktori utiču na vidljivost proizvoda i prodaju.

Stopa angažmana je jedan faktor koji utiče na to koliko novca neko može zaraditi na Instagramu.

Na temelju toga, influenseri sa manje pratilaca i visokim angažmanom zarađuju više kada brendovi plaćaju na temelju njihovog nivoa angažmana.

Pratioci koji reaguju na visoki nivo aktivnosti influensera verovatnije će postati kupci u bliskoj budućnosti, a to je ono što razne kompanije traže.

Stopa angažmana na Instagramu postotak je dobijen deljenjem ukupnog broja lajkova i komentara s brojem objava i množenjem toga sa 100, prema Instant Famous.

Visoka stopa angažmana daje potencijalnim sponzorima do znanja da pratioci slede ili prihvataju preporuke influensera. To ih motiviše u poslu jer će mnogi pratioci kupiti proizvode.

Društvene mreže postale su deo svakodnevnog života ljudi. Zapravo, sedam od deset ljudi obraća se društvenim mrežama kada se odlučuje što će kupiti.

Većina se na kupovinu odlučuje na osnovu mišljenja onih kojima veruju. Možete zaraditi promovišući robne marke i proizvode u kategoriji koju dobro poznajete, čak i ako nemate gomilu pratilaca.
Foto: Unsplash/Jakob Owens

To dovodi do pitanja: Koje su najprofitabilnije niše na Instagramu? Lepota, moda, zdravlje, fitness, wellness, putovanja, posao, finansije, životni stil i luksuz, trenutno su neke od najpopularnijih segmenata.

Osim toga, postoji mnogo robnih marki u tim kategorijama koje pomažu u stvaranju puno sadržaja i uspešnom unovčavanju istog.

Neki influenseri poznati su na Instagramu i drugim platformama društvenih medija, kao i u svojim industrijama.

Među njima su poznati sportisti, naučnici i stručnjaci iz drugih područja. Ovi pojedinci imaju izvrsnu reputaciju na internetu i van njega.

Mnogi brendovi žele sarađivati s njima, čak i ako nemaju veliki broj pratioca na Instagramu.

Zbog svih ovih faktora ne postoji precizan odgovor na pitanje koliko Instagram pratilaca vam je stvarno potrebno da počnete zarađivati u budućnosti.

Međutim, možete početi zarađivati čak i da imate hiljadu pratilaca istražujući različite izvore prihoda od sponzoriranih objava, affiliate marketinga, prodaje vlastitih proizvoda i nuđenja usluga.

Broj pratilaca na Instagramu nije toliko bitan da se na ovoj platformi ne bi moglo zaraditi s visokim nivoom angažmana od 2000 vernih pratilaca.

Guči ušao u kripto svet

Preuzmite android aplikaciju.