JGSP „Novi Sad“ pruža usluge gradskog prevoza svim Novosađanima, a najveći deo građana te usluge i koristi. Ipak, zapitate li se nekad koliko ljudi godišnje prođe kroz vrata plavih autobusa?
Izveštaj za realizaciju Programa poslovanja JGSP otkriva nam taj podatak i odgovara na mnoga druga interesantna pitanja.
Naime, u gradskom prevozu u 2021. godini našlo se čak 36.134.549 putnika, bar onih koji su svoju kartu platili, pa su tako i mogli biti evidentirani u statistici. Znači, nešto više od čak 36 miliona putnika, što je 8% više u odnosu na 2020. godinu.
A koliko kilometara u toku jedne godine pređu ovi dobro poznati autobusi?
Tačan odgovor je 14.732.039 kilometara, da zaokružimo na skoro 15 miliona kilometara. Samo zamislite koliko je velikih, a koliko malih servisa, popravki i sličnih intervencija na voznom parku.
Koliko plavih autobusa ima Novi Sad?
U toku 2021. godine JGSP „Novi Sad“ koristilo je 266 vozila. Da budemo precizni, postoji 194 obična autobusa, 62 zglobna i 10 vozila manjeg kapaciteta.
To znači da vozilo gradskog prevoznika u proseku pređe nešto više od 55 hiljada kilometara, najčešće gradske vožnje, što opet zavisi i od linije za koju se vozilo koristi.
Treba pomenuti i da je zbog starosti rashodovano 24 vozila, pa u zavisnosti u kom periodu godine su rashodovana, prosek kilometraže po vozilu povećavao bi se, s obzirom da nije korišćeno svih 266 vozila.
Da li ste ikada razmišljali o prosečnoj starosti vozača?
Prosečna starost vozača u JGSP „Novi Sad“ je 47 godina i u najvećoj meri su muškarci. U celom preduzeću ima 1.116 zaposlenih muškaraca, a tek 178 žena.
Koliku zaradu „prave“ prevoz putnika i naplata karata?
JGSP „Novi Sad“ je od prevoza putnika u gradskom, prigradskom i međumesnom saobraćaju prihodovalo 1.748.079.144 dinara, nešto više od 1,7 milijardi dinara, što je više od polovine ukupnih prihoda preduzeća.
Kako smo se ranije vraćali kući iz provoda? – Disko autobuska linija “Sedmica“
Preuzmite android aplikaciju.