Čak i bez kiše, tokom jeseni treba voziti pažljivije, pošto jedan od rizika predstavlja lišće na putu. Još uvek ne opada “punom snagom”, ali uskoro će početi, podseća sajt Polovni automobili.
Iako je i dalje veoma toplo za ovo doba godine, kao da zima uopšte ne planira da dođe, metereolozi najavljuju povremena naoblačenja sa kišom, koja će biti učestalija kako bude odmicao novembar. Čak i bez kiše, treba voziti pažljivije, pošto jedan od rizika predstavlja lišće na putu. Još uvek ne opada “punom snagom”, ali uskoro će početi.
Lišće na putu može da bude klizavo kao led. Stoga treba usporiti kada se naiđe na deo puta pokriven lišćem. Naročito su opasni putevi koji idu kroz šumovite i brdske predele. To što možda nije padala kiša dva-tri dana i asfalt je suv, ne znači da lišće na putu nije klizavo kao led. Možda je zadržalo vlagu od nedavne kiše. Možda je nakupilo vlagu od (jutarnje) magle ili rose.
Na prvi pogled prvi sloj lišća može da deluje kao da je suv ili možda i jeste suv, ali se ispod toga krije sloj mokrog lišća. Ne kažemo ni da je suvo lišće idealna podloga za vožnju… Ako naletite na veću količinu mokrog lišća u krivini, neće biti od pomoći ni ABS ni ESP, isto kao što ne bi bili od pomoći da je ta površina pokrivena ledom.
Pomoć koju ovi sistemi mogu da pruže direktno zavisi od dobrog kontakta gume sa podlogom.
Loše ste spavali? Uz ove trikove lakše ćete pregurati dan – kafa nije rešenje
Preuzmite android aplikaciju.