Оно што је 2018. године почело као пилот пројекат сада служи осветљавању метро станица и уштеди енергије.
У Бечу возови метроа штеде енергију путем кочења.
Годишње се уштеди до четири гигват сата струје што одговара просечној потрошњи 800 бечких домаћинстава, а истовремено смањује емисију угљен-диоксида за 600 тона.
Четврти енергетски систем кочења је пуштен у погон у априлу 2022. године, а планирано је отварање још једног система до краја године.
Сваки пут када метро улази у станицу приликом кочења се ослобађа енергија. Велики део произведене енергије се користи за покретање других возова. Уколико то није могуће користи се енергетски систем кочења.
Вишак енергије се уводи у електричну мрежу градског саобраћајног предузећа „Бечке линије“, па се зелена струја троши за лифтове, покретне степенице и осветљење у метро станицама.
„Јавни превоз је неопходан на путу ка климатски неутралној будућности. Понуда јавног саобраћаја у Бечу значајно доприноси смањењу угљеничног отиска у нашем граду. Бечке линије су оправдале своју улогу пионира у еколошким иновацијама. Енергетски системи кочења показују колико је јавни превоз енергетски ефикасан“, изјавио је Петер Ханке, члан градског већа задужен за привреду и финансије.
Преузмите андроид апликацију.