Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Ко се више везује за аутомобиле, мушкарци или жене?

Устаљено је мишљење у јавности да се мушкарци везују за аутомобиле, да је то често у таквој мери да свој ауто виде као део себе.
Фото: Pexels/Gift Habeshaw

Већина мушкараца пролазе кроз емотивне кризе када схвате да је време да замене ауто. Спроведена истраживања су и потврдила да људи гаје снажне емоције према својим четвороточкашима.

Преко 70% анкетираних људи је потврдило да воле свој аутомобил и да им је тешко да их замене другим.

Ауто је за многе симбол мушкости, стабилности, моћи, поноса. Многи мушкарци изјављују да су им аутомобили повећали самопоуздање и помогли да се ослободе несигурности.

Произвођачи аутомобила су се раније такмичили у томе да произведу што трајније и издржљивије возило.

Зато су се људи и више везивали за аутомобиле, јер је то била куповина на дуже стазе. Ауто се доживљавао као члан породице или најбољи пријатељ.

Данас је ипак чини се та везаност у мањој мери, због техничких иновација, хиперпродукције и свега што је донело потрошачко друштво.

Зато данас не чуди да бројни класици достижу вртоглаве цене. Аутомобил је данас производ са испланираним роком трајања, попут било ког другог техничког уређаја.

Шта аутомобил који возимо говори о нама?

Наравно да на свету постоји хиљаду разлога зашто људи воле неке одређене аутомобиле, може се рећи да је правило да нема правила. Неки су реални, а неки пак апсолутно субјективни.

Постоје опседнутости према класи, марки или моделу аутомобила.

Свако од нас појединачно ипак има неки свој посебан разлог зашто поседује или жели да у будућности има одређени ауто.

Разлике постоје у мушком и женском поимању вредности аутомобила. Потпуно су различите ствари на аутомобилу које вреднују жене, а које мушкарци.

Жене углавном придају важност изгледу, практичности, удобности, а мушкарци вреднују перформансе и потрошњу.

Многи психоаналитичари тврде да се карактер особе може проценити на основу ствари које бира, које облачи, које га окружују, па тако и на основу аутомобила који вози.

Мушкарци често ауто виде као савезника помоћу кога ће лакше доћи до неке девојке која им се свиђа.

Фото: Pexels/Roberto Nickson

Мораћемо да их обесхрабримо, јер су истраживања показала супротно. Многе даме имају негативно мишљење о мушкарцима који се разбацују својим богатством и скупим аутомобилима. У њима не виде, поуздане партнере у које ће имати поверење.

За власнике Волво аутомобила се тврди на пример да су помало тешке, преке нарави, прорачунати ликови, који имају имиџ породичних људи. Воле свој аутомобил и доживљавају га као члана породице и доста им емотивно тешко пада сваки квар на ауту.

На Балкану је већ постала опште позната опседнутост Голфовима, до митских размера чак иде доказивање да од Голфа двојке није направљен бољи аутомобил.

Да ли у 21.веку власници мање воле своје аутомобиле?

Време дигиталне технологије и брз развој паметних уређаја довео је до тога да је немогуће испратити све новости и ићи у корак са баш сваком новонасталом иновацијом.

Младе генерације немају исти доживљај аутомобила као што су имале генерације њихових родитеља, а да не причамо тек о њиховим бакама и декама.

Раније се организовала прослава за ширу фамилију и комшилук када се куповао аутомобил. То је био догађај од огромне важности.

Данашњи клинци се све мање интересују и за аутомобиле, али и за саму вожњу. Наравно део кривице имају и фабрике аутомобила јер је приоритет профит, а не идентитет и препознатљивост самог аутомобила.

Неолиберални капитализам признаје само профит. Идентитет аутомобила који се неговао и љубав између власника и четвороточкаша загубили су се у јурњави за трендовима, инсталирању беспотребне технологије у аутомобиле и такмичењу са конкуренцијом.

Сетимо се само оних слика које су преплавиле интернет пре 10-ак година које сведоче о масовним паркинзима нових аутомобила који нису продати. На једном месту у Балтимору је остављено преко 50.000 аутомобила.

Колико дуго ће опстати овај тврдоглави тренд јурења зараде и профита време ће показати. Пандемија је донела неке нове ситуације чијих ћемо последица тек бити сведоци у блиској будућности.

Ako i vi imate flašicu vode koju držite u kolima, odmah je izbacite!

Преузмите андроид апликацију.