Кинески званичници и произвођачи аутомобила су заинтересовани за куповину немачких фабрика које су предвиђене за затварање, а посебно за постројења немачког дива Фолксвагена који се суочава са потешкоћама и гаси производњу у две фабрике.
Куповина фабрика би омогућила Кини да изгради утицај у аутомобилској индустрији Немачке, изјавио је анонимни упућени извор за Ројтерс.
Кинеске компаније су инвестирале у низ индустрија у Немачкој, највећој европској економији, од телекомуникација до роботике, али још увек нису успоставиле традиционалну производњу аутомобила
у тој земљи.
Потенцијална инвестиција представља веома осетљиво политичко питање.
Кинеске фирме би у Немачкој могле да производе аутомобиле који би се продавали у Европи и на тај начин избегну царине Европске уније на електрична возила (ЕВ) произведена у Кини. Тиме би додатно угрозиле конкурентност европских произвођача аутомобила.
Економије Немачке и Кине су постале веома повезане током 16 година када је Ангела Меркел била на функцији немачке канцеларке, али односи су захладели пошто актуелна коалиција жели да смањи зависност од Пекинга.
Министарка иностраних послова Немачке Аналена Бербок је председника Кине Си Ђинпинга описао као „диктатора“, а Кину као „ривала“.
Будућност ове кинеске инвестиције ће зависити од става нове немачке владе која ће бити формирана након фебруарских избора, додаје Ројтерсов извор.
Policija Velike Britanije istražuje slučaj ubacivanja droge u piće u baru, u zgradi parlamenta
Преузмите андроид апликацију.