Početna > Biznis
Biznis

Kineske banke i dalje najjače

Kada je reč o vrednosti brenda, veliko i rastuće tržište daje kineskim gigantima prednost u odnosu na američke.
Foto: Unsplash/Jan Bler

Kapital brenda je još jedan način na koji možemo da uporedimo globalne bankarske gigante jedne sa drugima. Na rang listi Banking 500, koju je pripremila organizacija Brand Finance, prema vrednosti svog imena, od 2019. vode četiri velike kineske banke.

Rangiranje meri vrednost brenda i intelektualne svojine povezane sa njegovim marketingom, ali ne ukazuje na vrednost same banke. Kineske banke se nalaze u vrhu uglavnom zato što posluju na ogromnom tržištu gde se široko dostupne bankarske i finansijske usluge još uvek razvijaju.

To znači dobre izglede za poslovanje u budućnosti i tako utiče na današnju percepciju vrednosti brenda.

Prva na rang listi Industrijska i komercijalna banka Kine (ICBC) ima više od 500 miliona pojedinaca i nekoliko miliona kompanija među svojim klijentima.

Pored vrednosti brenda ICBC je i najveća banka na svetu po nekim drugim kriterijumima. ICBC je najveća u smislu imovine pod upravljanjem (5,5 biliona dolara u decembru 2021.) i godišnjih prihoda (143 milijarde dolara u decembru 2022.). Banka je osnovana pre samo 39 godina, 1984. godine.

Za ICBC naredna tri mesta takođe zauzimaju velike kineske banke koje su u državnom vlasništvu.

Od petog do devetog mesta na listi je izbor najvećih američkih banaka. Na desetom mestu je China Merchants Bank koja je prva kineska komercijalna banka koja je u potpunom vlasništvu pravnih lica ili privatnog kapitala. Od deset najvrednijih bankarskih brendova u 2023. godini, pet je američkih i pet kineskih. Po ukupnoj vrednosti brendova Kina prednjači sa 262 milijarde dolara, a Sjedinjene države sa 165 milijardi dolara.

Bivši muž mora da plati 200.000 evra za nevidljivi rad

Preuzmite android aplikaciju.