Kina je u svojim pokušajima da virus drži van granica svoje zemlje nastavila zabranu promene posada za inostrane radnike na brodovima, a nedavno je uvela i obavezan karantin u trajanju od čak sedam nedelja za prekomorske prevoznike koji se vraćaju u Kinu.
Čak i plovila koja su negde drugde promenila posadu, moraju da čekaju dve nedelje pre nego što im bude dozvoljeno da pristanu u kineskim lukama.
Da bi se prilagodili novonastaloj situaciji, brodovlasnici i menadžeri su morali da promene rute svojim plovilima, odgode isporuke i promenu posade, što je pogoršalo krizu u snabdevanju.
“Ograničenja koja je uvela Kina dovode do nesagledivih posledica. Sva ograničenja uvedena pomorskim prevoznicima imaju kumulativan efekat na lance snabdevanja i remete ovaj proces” rekao je Gaj Platen, generalni sekretar Međunarodne brodske komore, koja zastupa brodovlasnike i prevoznike, piše Blumberg.
Kina je kao najveći svetski izvoznik ključno čvorište pomorskog transporta. To je ujedno i poslednja zemlja koja se pridržava nulte kovid politike, uz sve radikalnije mere.
Tokom poslednjih par nedelja, vlasti su zadržale 34 000 ljudi u Diznilendu u Šangaju radi obaveznog testiranja. Jedna škola u Pekingu je osnovce zadržala preko noći nakon što je jedan nastavnik bio pozitivan. Definicija „bliskog kontakta“ je sada proširena na ljude koje razdvaja čak jedan ceo kliometar.
Širom sveta, fabrike, transportna preduzeća i potrošači se još uvek prilagođavaju pandemiji koja očito ne planira da prestane. Nestašice u lancu snabdevanja pokazuju znake slabljenja u SAD, ali se pogoršavaju u Velikoj Britaniji. Neke luke u Aziji su sada manje zakrčene, ali u Kaliforniji, natovareni brodovi se i dalje gomilaju.
Preuzmite android aplikaciju.