Dugo se na kineske automobile gledalo sa podsmehom. Ali se to menja, i to prilično brzo. Kinezi bi uskoro mogli da prestignu velike automobilske nacije kada je u pitanju izvoz. Već sad su se popeli na treće mesto u svetu.
Kina želi da se probije u sam vrh svetskog tržišta automobila. Posle nekoliko neuspelih pokušaja da postanu značajan faktor na svetskom tržištu, kineski proizvođači automobila nedavno su zabeležili velike uspehe, piše Dojče vele.
Prema podacima kineskog automobilskog udruženja KAAM, izvoz automobila iz Kine od 2020. godine se utrostručio. Sada iznosi oko 2,5 miliona vozila godišnje.
Time se Kina popela na treće mesto na svetskoj listi izvoznika. Ispred nje je samo Nemačka, a na vrhu je Japan.
Prošle godine iz Nemačke izvezeno 2,61 miliona automobila, dok je Japan isporučio oko tri miliona, navodi Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA). Međutim, dok izvoz vozila iz starih industrijskih zemalja napreduje sporo ili nikako, potražnja za automobilima iz Kine ubrzano raste.
Ta trka će biti centralna tema automobilskog sajma koji počinje sledećeg utorka, 18. aprila u Šangaju.
Kineski proizvođači već su vodeći na tržištu u delovima Bliskog istoka i Latinske Amerike. Ali čak i u Evropi je sve više automobila „Made in China“.
Pre više od deset godina Kinezi su pokušali da se etabliraju u Evropi, ali u doba motora sa unutrašnjim sagorevanjem, nisu mogli da smanje jaz u odnosu na zapadnu konkurenciju. Sa vozilima sumnjivog kvaliteta nisu dobro prošli na testovima sigurnosti.
Ali sve se promenilo masovnom pojavom električnih automobila. Tu se kineski proizvođači odjednom smatraju tehnološkim liderima.
SAD: Otvorena istraga o električnim automobilima Hjundai „Ioniq 5“
Preuzmite android aplikaciju.