Kina je za prvih pet meseci ove godine prodala 1,76 miliona svojih vozila širom sveta, čime je izbila na drugo mesto najvećih svetskih izvoznika automobila.
Na taj način, iza sebe ostavila je Nemačku, koja je sada na trećem mestu.
Zahvaljujući tome što je od januara do maja prodala 81,4 odsto više vozila nego u istom periodu prošle godine, Kina očekuje da u nekom trenutku sa trona svrgne i Japan i postane svetski broj jedan u izvozu automobila, piše RTS.
Više od pola miliona kineskih automobila prodato je u zemlje Evropske unije.
Od toga, električni automobili čine skoro dve trećine.
Kineski automobili nekada nisu bili sinonim za kvalitet i traženost, međutim, danas su proizvođači iz najmnogoljudnije zemlje sveta ti koji dominiraju tržištem.
Pokušavajući da zaštiti spostvenu industriju, EU je pokrenula istragu o kineskim subvencijama za električna vozila.
To bi moglo da dovede do trgovinskih ograničenja, poput većih carina na vozila iz Kine.
Petar Veličković sa sajta Polovni automobili smatra da se Kina strateški fokusirala na proizvodnju i prodaju električnih automobila.
„Tu želi da se pozicionira kao lider i na evropskom tržištu. Glavni njihov adut je trošak proizvodnje električnog automobila, odnosno troškovi proizvodnje baterija“, istakao je Veličković.
Osim u EU, Kina velik broj automobila izvozi i u Rusiju, gde je tržište otvoreno zbog sankcija Zapada Moskvi.
Sve više kineskih automobila može se videti u našoj zemlji.
Prema rečima Nemanje Stekića iz kineske automobilske kompanije kompanije „Džili“ koja posluje u Srbiji, proizvođači su uložili ozbiljne napore u razvijanje svojih automobila i u pogledu dizajna i bezbednosti.
„Građani Srbije treba da daju šansu ovim vozilima i uvideće da stoje ‘rame uz rame’ sa ostalim evropskim konkurentima i renomiranim proizvođačima“, rekao je Stekić.
Koliko su se vremena promenila, govori i podatak da je upravo „Džili“ danas vlasnik švedskog „Volvoa“.
Kompanija Hjundai motor započela gradnju fabrike EV za 1,5 milijardi dolara
Preuzmite android aplikaciju.