Početna > Srbija
Srbija

Kampanja „Kad me vozi ne vozim“ za nula alkohola za volanom

Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula je kampanju sa kompanijom Karlsberg Srbija čiji je cilj da mladima pokaže i upozori ih na negativne posledice i štetno dejstvo alkohola, a što će svi koji dođu ispred tržnog centra Rajićeva u naredne dve nedelje moći da osete na simulatoru, uz pomoć „pijanih naočara“.
Foto: Usplash/Landon Martin

Direktor Agencije Duško Pešić naglasio je povodom kampanje „Kad me vozi, ne vozim. Odgovorno konzumiram alkohol“ da čak i najmanje količine alkohola vrlo negativno utiču na vozačke sposobnosti i dodao da je u mnogim saobraćajnim nesrećama sa najtežim posledicama jedan od učesnika često pod dejstvom alkohola.

„Alkohol degradira vozačke sposobosti, produžuje vreme reagovanja, usporava reakciju, kordinaciju pokreta, sužava vidno polje, … a sve su to razlozi zašto je važno da se koriste različiti pristupi vozačima kako bi menjajli stavove i ponašanje“, rekao je Pešić za Tanjug.

Cilj Agencije je da i na ovaj način priđe što većem broju ljudi i odvrati ih od vožnje ako su konzumirali alkohol, rekao je direktor i dodao da zahvaljujući različitim kampanjama i pristupima broj vozača pod dejstvom alkhola iz godine u godinu opada.

„Po podacima Agencije iz 2013. godine od 1.000 vozača svaki 10 je bio pod dejstvom alkohola, 2020. svaki sedmi“, rekao je Pešić i dodao da su 2016. godine u najtežim saboraćjanim nezgodama, u kojima su poginule 103 osobe, vozači bili pod dejstvom alhkohola, a u 2020. godini 80.

Pešić je rekao da im je zato važno, a i zadovoljstvo je, da učestvuju u ovako društveno odgovornoj kampanji „Kad me vozi, ne vozim“ i da im je cilj da priđu što većem broju ljudi kako bi ih odvatili od vožnje ako su kozumirali alkohol.

Podsetio je da Agencija radi i sa nesavesnim vozačima, koji moraju da pohađaju seminar da bi mogli ponovo da voze, kao i da je najčešći prekršaj zbog koga ostaju bez dozvole upravo vožnja pod dejstvom alkohola.

„Leto je vreme kada se najviše konzumira alkohol i zato se trudimo da budemo ne samo na muzičkim festivalima već i na mestima gde se okuplja veći broj građana i da na simulatoru direktno pokažemo šta znači kada neko i malo popije, a sedne da vozi“, rekao je Pešić

Generalni direktor Karlsberg Srbija grupe Vladimir Vava pozvao je sve mlade da u naredne dve nedelje ispred TC Rajićeva probaju simulator i osete koliko realno opasno je sesti za volan čak i sa malom količinom alkohola.

Podsetio je da je kompanija još 2016. godine, kao proizvođač alkohola, globalno inicirala kampanju „0 0 0 0“, a jedna od te čcetiri važne nule je vožnja pod uticajem nula promila alkohola.

Vava je dodao je da im je važno pre svega da „dotaknu“ mlade, najnepripremljenije za konzumaciju alkohola i da zato zajedno sa Agencijom za bezbednost saobraćaja i drugima organizacijama rade na podizanju svesti mladih o opasnosti koju bi značila vožnja pod uticajem alkohola.

„Imamo simulator i “pijane naočare“ koje nam je ustupila agencije kako bismo pokazali mladima koliko je uticaj alkohola jak i kada se radi o malim količinama“, naveo je Vava.


Još vesti iz kategorije “Srbija” pročitajte ovde.

 

Preuzmite androidaplikaciju.