Nije redak slučaj da se budući penzioneri posle podnošenja zahteva za penzionisanje neprijatno iznenade pred činjenom da nemaju dovoljno staža da bi se penzionisali.
Razlog za to može da bude što poslodavac nije uplaćivao doprinose sve vreme pa neko ko je radio 17 ili 18 godina a nedostaje mu tri ili četiri mora da dokaže da je bio u radnom odnosu kako bi imao minimum 15 godina za penziju. Događa se da firma više ne postoji, da je ugašena, izbrisana iz registra, da bivšeg gazde nema pa je problem kako to dokazati.
U Fondu PIO navode da se dešava da se u bazi matične evidencije kod nekih osiguranika uoče nepravilnosti, pogrešno evidentirani podaci ili da neka dokumenta o osiguranju nedostaju.
Preporuka je da osiguranici, pre podnošenja zahteva za penziju, provere svoje podatke koji su registrovani u bazi matične evidencije, kako bi na vreme mogli da reaguju na uočene nepravilnosti.
Ukoliko nakon izvršene provere osiguranik utvrdi da pojedini dokumenti nisu registrovani ili su registrovani pogrešno on se može obratiti poslodavcu. Takođe, ukoliko je firma u stečaju može se javiti i stečajnom upravniku, a ukoliko je okončan postupak stečaja može se obratiti i Istorijskom arhivu.
Svakako pri odlučivanju po zahtevu za penziju fond po službenoj dužnosti proverava i prikuplja nedostajuće podatke.
Upitani da li osiguranik može sam da plati doprinose u Fondu PIO odgovaraju potvrdno. To može da učini za period kad je bio u radnom odnosu, odnosno u osiguranju, a za koje mu poslodavac nije platio doprinose i to samo ukoliko je taj period osiguranja neophodan za ostvarivanje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja.
Zahtev za izdavanje uverenja o podacima registrovanim u matičnoj evidenciji o osiguranicima može se podneti u svakoj filijali Fonda PIO (lično, putem pošte ili preko e-šaltera).
Osiguranici svoje podatke registrovane u matičnoj evidenciji mogu da proveravaju i elektronski preko servisa na sajtu Fonda PIO kao i na portalu e-uprava Srbije (usluge za građane).
Preuzmite android aplikaciju.