Борећи се са последицама Другог светског рата у порушеном Јапану, група инжењера и радника тадашње Тојоте, развијала је моделе и начине рада који је требало да помогне фабрици и Јапану да се опораве од последица нуклеарне катастофе која их је задесила. Тада су поставили темељ онога што данас називамо каизен филозофијом – филозофијом континуираног унапређења.
Тада су схватили да, уколико сваки запослени свакога дана направи малени помак унапред и направи минималну уштеду и унапређење, да ће кумулатив тог напора бити невероватно велики.
Ова филозофија се показала као исправна чему свакодневно сведочи тренутна развијеност и позиција Јапана у свету.
Ову филозофију су преузеле и друге земље и под разним називима је прекрила читав модеран свет који је наставио да је развија и унапређује свакодневно.
Традиционалан (застарели) начин рада у коме је менаџмент тај који треба да мисли и да унапређује, а да радници само треба да извршавају наређења и задатке, нажалост, још увек је присутан у делу привреде наше земље – кажу из домаће компаније Текор Консалтинг.
Ова дубоко укорењена навика полако се мења доласком нових генерација и отварањем иностраних фирми које са собом доносе културу модерног начина пословања која од сваког запосленог захтева да мисли и промишља о томе што ради и како може да са мање труда и енергије постигне исти или чак бољи резултат.
Статистика каже да након само 3 године од старта имплементације у компанији просечно остварени резултати су око 50% повећања продуктивности, око 90% мање шкарта и грешака, око 40% нижи трошкови производње, око 30% мање флуктуације запослених, око 80% мање повреда на раду.
Kако би све ово било могуће и како би се остварили горе поменути резултати, развијено је на десетине Лин алата и метода којима морају да овладају наши запослени.
Јер ти алати и методе нам помажу да препознамо и спроведемо унапређења. Они нам помажу да свакодневно остваримо мали помак и постанемо компанија на светском нивоу организваности и продуктивности.
Преузмите андроид апликацију.