Ime brenda vašeg mobilnog telefona nosi i određeno značenje sa sobom ali i razlog zbog koga je baš taj naziv izabran. Da li ste se nekada zapitali koje značenje nosi vaš omiljeni brend?
Na svetskom tržištu mobilnih brendova, trenutno su najpopularniji američki proizvođač Apple, kineski Xiaomi i Huawei i južnokorejski Samsung.
Mi smo za vas odabrali četiri napopularnija i najprodavanija brenda među svetskim potrošačima za koje ćemo vam predstaviti razlog i značenje imena koje nose.
Apple
Američki proizvođač mobilnih telefona čiji je jedan od osnivača, Stiv Džobs, ime je dobio sasvim slučajno.
Naime, Džobs koji je bio na voćnoj dijeti, sasvim slučajno je došao na ideju da ovom brendu da naziv Apple, u trenutku dok je jeo jabuku.
Ovaj naziv mu je zvučao interesantno i zabavno, pa otuda i ime Apple za ovaj svetski popularni brend.
Postoji i teorija koja kaže da je ovaj brend dobio baš ovaj naziv kako bi u imeniku stajao ispred svog najvećeg konkurenta u to vreme Atari-ja.
Samsung
Velika većina vas zna da se radi o južnokorejskom proizvođaču mobilnih telefona. Ovaj proizvođač vodi ogromnu bitku na svetskom tržištu sa američkim Apple-om, kineskim modelima Xiaomi i Huawei, za vodeću poziciju u poslednjih nekoliko godina.
Ime ovom brendu dao je vlasnik ove kompanije Li-Bjung Čul. On je želeo da ova kompanija nosi naziv po korejskoj reči za „tri zvezde“ Samsung.
Razlog zašto je izabrao baš ovaj naziv je što je Li-bjung želeo da se ova kompanija razvija i raste, a da jednog dana bude blistava kao zvezde na nebu.
Huawei
Ovaj kineski proizvođač naziv je, kao i Apple, dobio sasvim slučajno. Huawei je osnovan 1987. godine od strane inženjera Ren Žengfea. Naime, osnivač ove kompanije je u jednom intervjuu izjavio da je inspiraciju za davanje imena ovom proizvođaču pronašao u natpisu na zidu.
Naziv Huawei predstavlja skraćenicu od dve kinske reči zhonghua youwei („Kina obećava“, „Kina to može“, „Veliki uspeh“).
Xiaomi
Radi se o privatnoj kineskoj kompaniji koja se bavi proizvodnjom elektronike i softvera sa sedištem u Pekingu.
Iako je najmlađi brend mobilnih telefona na svetskom tržištu, ovaj kineski proizvođač polako zauzima jednu od vodećih pozicija po broju potrošača koji ga koriste.
Ime „Xiaomi“ bukvalno znači proso ili pirinač. Zasnovano je na budističkom konceptu da sve počinje odozdo pre nego što se dođe do vrha.
Naziv ima više značenja, odnosi se na budiste i njihovu izreku da je zrno pirinča veće od cele planine. Takođe, njegovo ime označava motivaciju da od nečeg malog napravite nešto veliko.
Preuzmite android aplikaciju.