Почетна > Бизнис
Бизнис

Како до веће конкуренције на тржишту поштанских услуга

Комисија за заштиту конкуренције (КЗК) препоручила је Министарству финансија да преиспита ПДВ на тржишту осталих поштанских услуга, РАТЕЛ-у да обезбеди транспарентност и неселектривност око ценовне и рабатне политике, а Министарству трговине да крене ка прописима који би регулисати доставу путем дигиталних платформи.
Фото: Танјуг/Драган Кујунџић

Препоруке су објављене у Извештају о анализи стања конкуренције на тржишту осталих поштанских услуга, који је КЗК урадила за период 2019. до 2021. године, како би се ишло једнаким условима пословања.

Министарству финансија препоручено је да преиспита 25. члан Закона о ПДВ-у и његову примену, будући да овако формулисан не омогућава једнаке услове свим учесницима на тржишту осталих поштанских услуга, наводи КЗК.

Указује се да је тим прописом Јавни поштански оператер – Пошта Србије ослобођен ПДВ-а и на остале поштанске услуге па то представља конкурентску предност Пост Еџпреша у односу на остале учеснике на тржишту.

Регулаторној агенцији за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ) препоручено је да поџаконским актом обавеже поштанске операторе да омогуће доступност и веродостојност свих информација о ценама, врстама услуга и условима њиховог пружања.

КЗК наводи да би те информације требало да корисницима буду доступне преко интернет страница.

До ове препоруке је дошло јер је КЗК у анализи утврдио да већина поштанских оператора води нетранспарентну рабатну политикум, а поједини на сајту не објављују ценовнике.

Министарству трговине, туризма и телекомуникација КЗК је препоручио израду прописа за регулисање доставе путем дигиталних платформи – које робу испоручују преко такозваних провајдера трећих страна нерегистрованих за пружање поштанских услуга.

КЗК наводи да они представљају конкуренцију регистрованим поштанским операторима, те да дигиталне платформе не послују у складу са Законом и прописима у овој области.

У анализи објављеној на интернет страни КЗК наводи се да је у 2021. години било 313 милиона реализованих поштанских услуга, што је приход од 27,6 милијарди динара, односно 235,2 милиона евра.

Остале поштапоштанске услуге у 2021. години биле чиниле су 16 посто обима и 59 процената укупно прихода у поштанским услугама.

Просечан приход по пошиљци без ПДВ-а био је у распону од 43 динара до 2.802 динара у зависности од категорије.

Одбор усвојио предлог измене Закона о министарствима

 

Преузмите андроид апликацију.