Нови Сад са скоро 400.000 становника и 150.000 возила постаје претесан град, а са шпицевима у саобраћају се сучавају, понајвише возачи.
Последица наведеног, између осталог је непрописно паркирање, како због неодговорности возача, који би аутомобилом да стигну до улаза пекаре, апотеке или маркета, тако и због неажурности надлежних служби у регулисању саобраћаја. Да ли та слика у граду и околини може да се промени?
Доћи до драгоценог дела асфалта за свог четвоточкаша, годинама је иста жеља возача, само што је сада све мање простора за паркирање. Тај проблем постаје све израженији и у мирним деловима града, као на пример у Сремској Каменици, где се поставља оправданости паркирања испред кућа, а да се притом доведе у питање безбедно мимоилажење.
РТВ је проверио да ли је овај аутомобил прописно паркиран. Метар је показао да има више од три метра, што значи да је по пропису. Међутим, исто у двосмерној улици, али у Новом Саду на Лиману затекли су непрописно паркиране аутомобиле, јер до пуне линије има мање од три метра.
Негативних примера има на сваком кораку, што је случај у центру Сремске Каменице, где се не бира место и поред знака заустављања и паркирања. Истини за вољу, одговарајућег паркинга нема, имајући у виду фреквенцију возила, али и потребе грађана.
„Саобраћајна полиција дође и одради свој део посла, склони, упозори и казни, а два аутобуса ГСП-а тешко могу да се мимоиђу у раскрсници Змајев трг и Змај Јовине улице. Дође полиција, буде неког реда и чим се полицијац склони опет се вратимо на старо и проблем и даље постоји“, рекао је Томислав Виријевић.
Само полиција може да кажњава овакве прекршаје и обично на терен излазе по пријави, а казна износи 5.000 динара. Непрописно паркирана возила по налогу полиције, инспекције или комуналне милиције уклања „Паркинг сервис“ и тај број дневно се креће између 30 и 40.
„Ми смо у једном периоду поставили велики број стубића који спречавају оне који би да се паркирају на тротоаре и пешачке стазе, али не можете цео град оковати у стубиће зато што постоје они који крше саобраћајна правила“, рекао је Радован Јекнић, портпарол ЈКП „Паркинг сервис“.
Постоје и други начини регулисања саобраћаја; успостављања једносмерног режима у улицама или кроз наплату паркинга, а из Управе за саобраћај и путеве најављују систем видео надзора.
„Диспечарски центар који би повезивао све камере и на тај начин би могло да се испрати и да се патрола пошаље не само када неко зове, већ чим се ствара гужва да се пошаље патрола која би то решила“, рекао је Ђорђе Басарић, начелник Градске управе за саобраћај и путеве.
Све у свему, што хитније би требало решавати питања лоших навика возача и растерећења саобраћаја, а на то указује и податак да је у Новом Саду скоро 150.000 возила, а том броју требало би додати и она која долазе у град.
Преузмите андроид апликацију.