Готово сви већи градови у Европи имају неки вид превоза на шине, било да је то у питању метро или трамвај. То „правило“ некада је важило и за Нови Сад, а постоји могућност да трамваји опет „јуре“ улицама нашег града.
Новим Генералним урбанистичким планом, Новим насељем пролазиће трамвајске линије.
У плану је да Новим насељем пролазе линије које би ишле све до гараже Градског саобраћајног предузећа.
Трамвајске шине би најпре обогатиле булеваре Јована Дучића и Кнеза Милоша.
Радило би се и на очувању старе пруге ка Ранжирној станици, која би такође спадала у трамвајску, градску руту.
Иако би по ГУП-у у будућности Ново насеље могло добити трамвај, што се тиче саобраћајне мреже, у овом делу града није планирано пуно тога. Саобраћајнице ће се више градити на Југовићеву.
Бициклистичких и пешачких стаза никада доста, као ни паркинга, тако да ће се у остатку насеља оне додавити тамо где је могуће и где је потребно.
Како би се трамвајска линија развијала и што више заживела, поред седишта ЈГСП-а на Футошком путу 46, планира се паркинг резервисан за грађане, који би своје путовање од те тачке наставили управо трамвајем.
Како је то некада било у Новом Саду, када су трамваји „красили“ градске улице?
Како се Нови Сад развијао, расла је потреба за масовним транспортом. Године, 1910. струја се полако уводила у град, што је дозволило да се електрични трамвај отвори у наредној години.
Трамвајски превоз уведен је 30. септембра 1911. године, а први трамваји су купљени у „Ганц“ фабрици у Будимпешти. Касније су трамваји долазили у Нови Сад и из Славонског брода, али и из Немачке.
Већ 1930. године, град је купио три аутобуса који су постали конкуренција трамвају.
Да ствар буде још гора по трамвајску линију, догодило се и то несрећно бомбардовање 1944. године које је уништило електричну централу која је напајала трамваје.
Све до 1958. године трамваји су наставили да превозе грађане, када су замењени аутобусима.
Оно што је занимљиво јесте куда се трамвајска линија кретала.
Постојале су две линије у Новом Саду:
- Прва бела линија водила је од тадашње „Футошке капије“ до Ћурчијске улице (данашње Темеринске улице)
- Траса друге, односно зелене линије, почињала је код старе железниче станице, а завршавала се на обали Дунава на крају данашње Дунавске улице
Иако су ове две биле примарне и оне су сврставале у главне линије, постојала је и додатна плава линија која је водила до купатила на Ченеју.
Најстаријим Новосађанима можда не би било страно да се улицама града опет зачује звук шина. Идеја о враћању трамваја старе суграђане подсетила би на њихову младост и детињство, а млађи, поготово возачи, би морали да се адаптирају на нове промене у градском саобраћају.
Време ће показати да ли ће се трамвајске линије опет вратити у Нови Сад.
Преузмите андроид апликацију.