Почетна > Бизнис
Бизнис

Још лакше до повраћаја новца због нереализованог путовања

Само један од три путника у Европи упознат је са својим правима и зна коме треба да се обрати уколико жели да их оствари, показала су најновија истраживања.
Фото: Unsplash/Karlo Toris

Европска комисија је зато поднела нови предлог који би требало да донесе више могућности за око 13 милијарди путника годишње – авионом, возом, аутобусом и бродом.

Нова права путника, како је наведено у њиховом саопштењу, олакшаће потрошачима коришћење својих права и њихово спровођење у случају рекламација и жалби.

Детаљном анализом закључено је да сви путници не успевају да остваре права на исти начин и истом динамиком, због чега се и радило на новим правилима која ће се односити на спровођење прописа.

„Нови предлог би требало да побољша и поједностави спровођење закона, тако да је потрошачима лакше да поднесу жалбу и добију пун повраћај новца ако је путовање отказано. Осим тога, предлогом ћемо обезбедити свима да им буде јасно који је поступак повраћаја новца у случају да су карту купили од посредника”, наводи се у саопштењу објављеном на Мрежи европских потрошачких центара.

Иначе, новим прописима се олакшава путовање путницима с инвалидитетом или смањеном покретљивошћу. На пример, уколико је неопходно да имају пратњу током путовања, авио-компанија ће ту особу из пратње превести бесплатно до дестинације, а то је већ уведено у путовања железницом или бродом.

Иако је прошлим Законом о заштити путника поприлично детаљно дефинисано која су права путника у пакет-аранжманима, сада се то још детаљније уређује.

Комисија сматра да ови прописи нису били довољно јасни и делотворни, посебно у време пандемије, када је неколико великих туроператера банкротирало, а путници нису успели да добију новац за нереализована путовања. Сада се уводе јаснија и јача права путника, укључујући и правила о повраћају новца и авансу.

Stiven Sigal posetio žrtve terorističkog napada u Moskvi

Преузмите андроид апликацију.