Zahvaljujući igri na najvišem nivou tokom čitave sezone 2021-22, Nikola Jokić je zaslužio drugo uzastopno priznanje za najkorisnijeg NBA igrača.
Sjajni srpski centar postao je 13. igrač sa osvojene dve vezane MVP nagrade, čime se pridružio NBA besmrtnicima Karimu Abdul-Džabaru, Janisu Adetokumbu, Lariju Birdu, Viltu Čamberlenu, Stefenu Kariju, Timu Dankanu, Lebronu Džejmsu, Medžiku Džonsonu, Majklu Džordanu, Mozesu Melounu, Stivu Nešu i Bilu Raselu.
To je nesumnjivo doprinelo značajnom povećanju popularnosti i gledanosti najjače košarkaške lige na svetu ne samo u Srbiji, nego i širom Evrope.
„Tokom protekle NBA sezone, zabeleženo je povećanje gledanosti televizijskih prenosa, angažovanosti fanova na društvenim mrežama, pretplate na NBA League Pass i interesovanja za programe za razvoj mladih na brojnim ključnim tržištima širom Evrope i Bliskog istoka, uključujući i Srbiju. Povratkom NBA utakmica izvan SAD sledeće sezone, u Abu Dabi i Pariz, zaista nikada nije bilo bolje vreme da budete NBA poklonik kako u Srbiji, tako i u čitavoj Evropi“, istakao je generalni direktor NBA za Evropu i Bliski istok Ralf Rivera.
Ovo su podaci o porastu gledanosti (izvor NBA Europe):
- Broj pretlatnika na NBA League Pass širom Evrope porastao je za 23% u odnosu na prethodnu sezonu i Evropa predstavlja najveći region za pretplatu van SAD
- Samo od početka plej-ofa (16. aprila), registrovan je porast pretplatnika na League Pass u Evropi za 20 procenata (podaci od 11. maja)
- Evropske platforme društvenih mreža ostvarile su 226 miliona pregleda tokom regularne sezone, što 23% više na godišnjem nivou
- Dvojica od trojice finalista za najkorisnijeg NBA igrača 2022. bila su iz Evrope — Nikola Jokić iz Srbije (Denver Nagets) i Janis Adetokumbo iz Grčke (Milvoki Baks)
- Čak poslednje četiri NBA MVP nagrade otišle su u ruke dvojice sjajnih košarkaša iz Evrope: dve su dodeljene Nikoli Jokiću – 2021. & 2022, a prethodene dve Janisu Adetokumbu- 2020. & 2019.
- 56 utakmica tokom vikenda emitovano je uživo u udarnom televizijskom terminu u Evropi, na Bliskom istoku i u Africi u okviru inicijative „NBA Saturdays and Sundays“.
- Dres MVP-a NBA finala Stefa Karija je najprodavaniji dres u Evropi (na NBA Store.eu)
- Sezona 2021-22. u Francuskoj bila je najgledanija regularna sezona za utakmice u udarnom terminu od početka inicijative, a samo NBA Saturdays su zabeležile porast prosečne gledanosti na beIN Sports od +46% u odnosu na prošlu godinu.
- NBA Evropa Instagram – porast od 79% komentara, lajkova i šerova, i 72% više pregleda video sadržaja
Izdvojeni podaci za Srbiju
- U poređenju sa publikom koja je pratila NBA plej-in turnir 2021, plej- in turnir 2022. privukao je više gledalaca u odnosu na prethodnu godinu u Srbiji za čitavih 30%
- Od početka NBA plej-ofa (16. aprila), zabeleženo je povećanje broja pretplatnika na NBA League Pass u Srbiji od +10% (podaci od 11. maja)
Preuzmite android aplikaciju.