Почетна > Бизнис
Бизнис

Јесу ли западни производи код нас нижег квалитета?

Вечита је тема годинама уназад различит квалитет производа за исток и запад Европске уније, а у Србији никада нису урађене анализе које би показале какво је стање на нашем тржишту.
Фото: Unsplash/nathaliarosa

На ово је упозорила Национална организација потрошача Србије (НОПС), истичући да анализа нема, већ да само постоје нагађања и субјективне оцене купаца.

Источни блок ЕУ водио је петогодишњу борбу да се забрани двоструки квалитет производа и заустави дискриминација потрошача. Више анализа у различитим државама показало је да је та пракса узела маха.

У Хрватској је, рецимо, утврђено да је од 26 производа чак 22 било лошијег квалитета него у Источној Немачкој. Међу њима су били нутела, детерџент аријел, хип дечја храна, вуди виршле итд.

Слично истраживање у Словачкој доказало је да је половина производа из њихових радњи било лошијег квалитета од истих у Аустрији. Овим поводом реаговала је и Вишеградска група затраживши да се се квалитет уједначи, бофл уклони са тржишта Источне Европе и да се двоструки стандарди казне.

После ових притисака, ЕУ је спровела велику студију која је показала да је у девет одсто производа установљен различит састав, али да то „не значи нужно и да је квалитет другачији”. До одступања у саставу, саопштили су, дошло је због навика и укуса потрошача на појединим тржиштима.

Међутим, ревизијом Директиве о непоштеној пословној пракси ЕУ је коначно, у марту 2019, забранила овакво понашање  мултинационалним компанијама.

Директивом је прописано и да ће казне за произвођаче који пласирају двоструки квалитет бити до четири одсто њиховог годишњег промета.  Од тада, међутим, није било довољно информација да ли се ово заиста и поштује, колико истраживања је спроведено у међувремену и да ли је и једна компанија прекршила нова правила и била санкционисана.

О порасту цена воћа због суше прочитајте овде.

 

Преузмите андроид апликацију.