Да би се сачували водомери током зимског периода и неометано мерили потрошњу воде, потребно их је адекватно заштитити.
Обавеза потрошача је да брину о својим унутрашњим инсталацијама и да се старају да водомерно окно буде чисто и заштићено од смрзавања и механичких оштећења, као и да водомер буде доступан за одржавање.
До смрзавања водомера долази у случајевима када они нису прописно смештени у одговарајућим спремиштима, у подрумима без прозора.
У таквим случајевима предлажемо да се водомери утопле, као и да се испусти вода из инсталација у објектима где се не станује током зиме, као и просторијама које се током зиме не греју (подруми, гараже, поткровља) те да се на тај начин заштите од могуће штете која настаје смрзавањем. Посебно апелујемо на власнике викендица, будући да се у овим објектима током зиме ређе борави.
Уколико је водомер постављен плитко, тада је потребно поставити неки термоизолациони материјал преко њега. То могу бити даске, стиропор или слама.
Потрошачи који имају прописно изграђена водомерна окна, не треба да страхују од смрзавања водомера јер су они у овако изграђеним окнима испод зоне смрзавања и уколико је водомерно окно поклопљено, не постоји опасност од овакве врсте оштећења.
Из Топлане апелују на грађане да на време провере своје унутрашње инсталације и мерне уређаје и тиме предупреде евентуалне трошкове узроковане пуцањем истих.
Све уочене кварове на водомеру, можете пријавити нашем Контакт центру на 0800/333-021.
Подсећамо још једном да Јавно комунално предузеће „Водовод и канализација“ није надлежно за санирање хаварија на унутрашњим инсталацијама.
Преузмите андроид апликацију.