Početna > Srbija
Srbija

Grade se novi kilometri auto-puteva u Srbiji

U deceniji za nama mapa puteva kroz Srbiju bitno je izmenjena. Mreža saobraćajnica bogatija je za 400 kilometara auto-puta i više od dve hiljade obnovljenih magistralnih i regionalnih puteva, a trenutno se radi na putnoj mreži vrednoj više milijardi evra.
Foto: Wikimediacommons/Vanilica

Izgradnja infrastrukturnih projekata i puteva od velikog je značaja za ekonomski razvoj jedne zemlje.

U Srbiji se gradi i projektuje više od 1.200 kilometara novih auto-puteva i brzih saobraćajnica.

Na severu zemlje intenzivni su radovi na Fruškogorskom koridoru, gde su najizazovniji za realizaciju most preko Dunava i tunel Iriški venac.

Dvadeset pet meseci je bilo dovoljno da se dve obale Save kod Šapca spoje mostom od 1.350 metara na delu auto-puta Ruma–Šabac.

Na mostu se rade ograde, osvetljenje, dok su intenzivniji zemljani radovi na otvorenom putu dužine 21 kilometar. Prema očekivanjima iz „Koridora Srbije“, u septembru sledeće godine ta deonica biće puštena u saobraćaj.

„Mi kada uradimo auto-put do Šapca, od Šapca do Beograda će se stizati za 40 do 45 minuta, kada uradimo i brzu saobraćajnicu do Loznice, od Lozice do Beograda će trebati maksimum sat i 15. To značajno ubrzava život, otvara čitav niz perspektiva za ljude u ovom kraju“, rekao je Aleksandar Antić iz Koridora Srbije.

Deonica Novi Beograd–Surčin biće gotova na proleće

Iako su očekivanja da do kraja godine u saobraćaj bude puštena veza sa „Milošem Velikim“, deonica auto-puta Novi Beograd-Surčin, realno je da će prvi automobili tom trasom proći na proleće. Ta deonica, za razliku od ostalih projekata, prolazi kroz naseljeno, gradsko područje i zahteva posebnu tehnologiju izgradnje.

Ugovorena vrednost tog projekta iznosi 70,5 miliona dolara. Deonica se proteže od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu do petlje Surčin. Milionska ulaganja u izgradnju putne infrastrukture radi umrežavanja Srbije otvara mnoge mogućnosti i stavalja našu zemlju na listu mnogih investitora.

„Putevi su preduslov za investicije, za jačanje ekonomije i ako pogledate da u okolnostima, kada je Evropa pred najvećim izazovima u svojoj modernoj istoriji, mi nismo obustavili radove ni na jednom od ovih strateških projekta, mi radimo na svih deset auto-puteva i brzih saobraćajnica i nećemo se zaustaviti“, kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.

“Kada gradite jedan kilometar, ne možete da očekujete da nema problema, ali mi uspevamo sve da prevaziđemo i uspevamo da završimo sve te projekte. Pogledajte samo obilaznicu oko Beograda, taj projekat se razvlači decenijama, mi ćemo ga u martu završiti. Istina, trebali smo u decembru, ali mi pričamo o tri meseca posle 30 godina. Slična situacija je i sa Preljina–Požega, slično je i sa Moravskim koridorom. Nijedan projekat nije lako završiti“, kaže Momirović.

Prema najavama, deonica auto-puta od Pojata do Kruševca, koja je u sastavu Moravskog koridora čija je dužina 113 kilometara sa više od sto objekata, do kraja godine biće puštena u saobraćaj.

Moravski koridor spaja Rasinski, Raški i Moravički okrug i sedam gradova i opština, kao i Koridor 10 na istoku sa Koridorom 11 na zapadu.

Dnevno je angažovano nekoliko hiljada radnika, a radove izvodi tursko-američki konzorcijum „Behtel Enka“. Vrednost radova je 745 miliona evra.

Planira se revitalizacija pruge Sombor – Vrbas

Preuzmite android aplikaciju.