Predstava “Ljubavno pismo“ Branka Kičića, rađena po tekstu Zlatana Fazlagića i Zorana Bačića, biće izvedena 12. novembra u Ateljeu 212 povodom obeležavanja Dana pozorišta i 65 godina postojanja ove institucije.
U ovoj predstavi igraju Gorica Popović, Tatjana Bošković, Miodrag Krivokapić, Branislav Zeremski, Dubravka Mijatović, Gordan Kičić, Dragana Đukić i Nenad Ćirić, a ona se smatra jednom od najdugovečnijih predstava na beogradskim scenama.
Pored toga, istog dana će u gornjem foajeu biti otvorena izložba kolaža posvećenih Ateljeu 212, a čiji je autor umetnik Veljko Mihajlović.
Dan kada Atelje 212 obeležava svoj jubilej (12. novembar) predstavlja dan kada je u njemu 1956. godine u maloj sali stare “Borbe“ izvedena prva predstava – koncertno izvođenje Geteovog “Fausta“ u režiji Mire Trailović.
Nastalo iz potrebe za novim mestom na kojem će se izvoditi nove, manje, kamernije dramske forme, ali i nova, avangardna drama, Atelje 212 je bilo prvo pozorište jugoistočne Evrope u kojem je izvedena najznačajnija drama 20. veka – “Čekajući Godoa“ Semjuela Beketa.
Ova drama stvorila je Atelje 212 u onom smislu kakvim ga mi kroz istoriju i teoriju percipiramo danas, ali je isto tako i Atelje 212 kroz izvođenje “Godoa“ postao mesto promocija i premijera savremenih dramskih autora.
U ovom pozorišu su prvi put u bivšoj Jugoslaviji igrani Jonesko, Mrožek, Stopard, Havel, Ruževič, Pinter, Žari, Žene, Vitrak, Kopit, Direnmat, Jasmina Reza, Olbi, i mnogi drugi.
Osim toga, “prelomnim trenutkom“ smatra se “Kralj Ibi“ sa legendarnim Zoranom Radmilovićem, koji je od daleke 1964. godine pred punom salom odigran preko 200 puta.
Mjuzikl “Kosa“ je takođe imao svoju beogradsku premijeru u Ateljeu 212, samo godinu dana posle brodvejske premijere.
Po rečima direkcije pozorišta, ono što ističe Atelje 212 su njegovi glumci i poseban stil igre koji je u njemu nastao.
Nova zgrada pozorišta, koju je projektovao Bojan Stupica, otvorena je premijerom “Ljubinka i Desanke“ Aleksandra Popovića, čime je takođe započeta repertoarska linija savremene političke satire i komedije, koja je i ostala obeležje Ateljea.
Danilo Kiš, Borislav Mihajlović Mihiz, Bora Ćosić, Borislav Pekić i Brana Crnčević doveli su do Duška Kovačevića i “Maratonaca“ 1973. godine i “Radovana Trećeg“, koji je do 1985. godine odigran 300 puta.
Ova linija se nastavlja i danas sa Biljanom Srbljanović, Milenom Marković, Majom Pelević, Olgom Dimitrijević i mnogim mladim, savremenim dramskim piscima koji svoje prvo profesionalno izvođenje imaju na sceni Ateljea 212.
Preuzmite android aplikaciju.