Početna > Srbija
Srbija

Evropske reke presušile, kroz Srbiju se još uvek plovi

Dok se kontinent suočava sa nadolazećom ekonomskom krizom, Evropa se ujedno bori i sa velikim sušama, a zbog niskog vodostaja ugrožena je i plovidba na rekama. Nivo Dunava dostigao je istorijski minimum, zbog čega su se samo za tri dana u Srbiji nasukala dva teretna i jedan putnički brod.
Foto: Unsplash/Markus-Spike

Svaka država pa tako i Srbija, garantuje 2,5 metra dubine za plovidbu, a kod nas je na pojedinim delovima trenutni vodostaj 50 centimetara ispod niskog plovidbenog nivoa, ali nije obustavljena plovidba već su uvedena određena ograničenja. Kako bi se obezbedila što veća dubina za plovnost reka celom dužinom kroz našu zemlju, bageri su počeli čišćenje dna reka od peska na tri lokacije Dunavu i Savi.

U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture kažu da su na celom toku Dunava u Srbiji ograničenja uvedena samo u Čortanovcima i sektoru Aranka Ada, na kojima je ograničen gaz brodova na 2,2 metara. Dok je u Futogu i u sektoru Mohovo sužena širina plovnog puta sa 180 na 120 metara, ali je i dalje dozvoljena dvosmerna plovidba.

„U Čortanovcima i Futogu su u toku radovi koji treba da omoguće propisanu dubinu i širinu plovnog puta čak i u uslovima ovako drastično niskog vodostaja koji je na određenim deonicama i po 50 centimetara ispod niskog plovidbenog nivoa. Bagerski radovi se izvode i na Savi kod Baričke Ade kako bi se obezbedila dubina plovnog puta od 2,5 metra pri vodostaju od 30 centimetara ispod niskog plovidbenog nivoa, pri čemu je sadašnji vodostaj na nivou niskog plovidbenog nivoa“ objašnjavaju u ministarstvu. Naglašavaju da rečne administracije garantuju 2,5 metara dubine i 180 metara širine plovnog puta pri takozvanom niskom plovidbenim nivou.

Činjenicu da nigde kroz Srbiju nije obustavljena plovidba čak i pri ovako izrazito niskom vodostaju objašnjavaju ulaganjem u plovne puteve u prethodne četiri godine. U tom periodu je uz podršku EU, resorno ministarstvo uložilo 10 miliona evra na izgradnji hidrotehničkih objekata od Beograda do Bačke Palanke.

„Prvi rezultati ovih radova se upravo sada mogu videti jer pri ovom istorijski niskom vodostaju nemamo nijedan sektor na koje je uvedena čak ni jednosmerna plovidba, a naročito ne obustava plovidbe“ kažu u ministarstvu.

Tomislav Momirović, ministar saobraćaja, rekao je pre dva dana da se ministarstvo koje vodi mobilisalo pre osam ili devet meseci, kada je buknula energetska kriza, jer su znali da će rečni saobraćaj biti ključan za snabdevanje energentima tako da praktično jedini u Evropi nemamo većih problema.

„Infrastruktura železnice Srbije“ obeležava Godinu mladih (VIDEO)

Preuzmite android aplikaciju.