Односи између запшослених и шефова на радним местима зависи од више фактора. Свакако један од најбитнијих јесте комуникација. имајући то у виду постоји неколико ствари које запослени треба да избегавају уколико желе да успоставе добар однос са надређеним, али и да задрже свој посао.
Не каже се џабе: “Испеци, па реци.”
Ово правило је применљиво на све ситуације, али је посебно важно у пословном контексту. Непромишљене реакције или коментари могу лоше да утичу на наш кредибилитет или каријеру. Ево шта надређени не воле да чују и шта да кажете уместо тога.
“То је немогуће.”
Прво, да ли сте сигурни у то? Ако је нешто за вас немогуће, не значи да је и за друге. Може се десити да се појави неко ко ће моћи да испуни ваше “немогуће”. Друго, увек говорите у терминима онога што се МОЖЕ урадити. Нпр. уместо реченице: “Ово је немогуће завршити до петка.” боље је да кажете: “Немамо баш много времена, али ако се потрудимо више, можемо завршити до понедељка.” Кад год разговарате са својим надређеним, па и било ким другим, размишљајте у правцу решења проблема, а не одустајања.
“То није моја кривица.”
Да ли желите у очима других да изгледате као жртва или као професионалац? Будите баш ви онај који ће предузети кораке да се проблем реши и то ће вас издвојити од осталих. Заборавите на то ко је крив. Ако будете превише анализирали и кривицу сваљивали на друге, само ћете срозати свој углед.
“Не знам.”
Овим одговором сте управо показали да сте неинформисани, некомпетентни или незаинтересовани. Или све заједно. Уместо тога, треба рећи: “Потрудићу се да сазнам што пре.” ; “Пронаћи ћу потребне информације.” и сл.
“Ово није мој посао.”
Људи се више не деле по дипломама, него по својим вештинама и способностима. Више ће се ценити, а самим тим и наградити, радници који могу да поднесу више од једног задатка, и то оног који није његова/њена ужа специјалност. Стога, уколико вам је неки задатак поверен, онда он јесте ваш посао. Прихватите га и урадите. Уколико одбијете, тиме показујете да нисте тимски играч и да нисте вољни да се потрудите око ствари које не спадају у ваше дужности.
„Не могу да радим са … “
Сви смо ми различити, различитог карактера, темперамента, енергије. Велика је вероватноћа да ће у свакој радној средини у којој се задесите бити бар једна особа коју бисте желели да никад нисте ни срели, а мораћете са њом да сарађујете. Када се жалите на личност вашег колеге, то више говори о вама него о њему. Тиме показујете да сте особа која не може да поднесе мало фрустрације и која није прилагодљива. Сигурно сте у свом ЦВ-у навели “способност рада са различитим људима”, или “добре комуникационе вештине” као своје предности. Сада је време да покажете да је то заиста тако. Уколико постоје озбиљни проблеми, који нарушавају радну атмосферу, причајте са својим надређеним о томе, али водите рачуна да будете професионални и објективни. Личне ставове задржите за себе.
Преузмите андроид апликацију.