Evropska komisija je objavila da je osnovala ,,Savez za avijaciju sa nula emisija“ sa ciljem da ohrabri i ubrza razvoj letelica na električni pogon i vodonik.
Saobraćaj se naglo menja u održivom smeru. Avijacija ima važnu ulogu u naporima Evropske unije da do 2050. godine postane prvi klimatski neutralni kontinent, s razvojem letelica na električni pogon i vodonik.
Da bi ušle u komercijalnu upotrebu, treba uvesti velike promene u ekosistem te industrije. Smisao ,,Saveza za avijaciju sa nula emisija“ je da ohrabri i ubrza uvođenje zelenih letelica, saopštila je Evropska komisija i pozvala aktere iz privatnog i javnog dela sektora avio-prevoza da se pridruže.
Okupiće predstavnike proizvođača letelica, avio-prevoznika, aerodroma, energetskih kompanija i snabdevača gorivom, agencija za standardizaciju i sertifikaciju, grupacija za zaštitu putnika i životne sredine i regulatora. Članovi će se baviti pitanjima kao što je potreba za gorivom i infrastrukturom za letelice na električni pogon i vodonik na aerodromima.
EU treba da zauzme velik udeo u sektoru zelene avijacije
Letelice proizvedene u Evropi su činile 65% tržišta komercijalnih letelica na globalnom nivou, izjavio je evropski komesar za unutrašnje tržište Tier Breton. Istakao je da domaća industrija treba da zauzme velik udeo u nastajućem sektoru zelene avijacije.
,,Možemo biti ponosni što je Evropa predvodnica u alternativnim načinima pogona. Inicijative poput onih za sistem letenja na gorive ćelije, turbinu koja sagoreva vodonik ili ultralake, sigurne i pouzdane rezervoare za skladištenje tečnog vodonika su, sve zajedno, primeri potencijala za inovacije u Evropi. Tu ne govorim samo o velikim proizvođačima, već i o mnogim manjim kompanijama i startapima“, izjavio je Breton.
Letelice koje ne ispuštaju emisije gasove s efektima staklene bašte treba da uđu na tržište 2035. godine.
Preuzmite android aplikaciju.