Почетна > Бизнис
Бизнис Србија

Ер Србија лане превезла рекордних 4,44 милиона путника, више од 7.144 тоне робе

Ер Србија је прошле године у редовном и чартер саобраћају превезла 4,44 милиона путника, што је 6,0 одсто више у односу на до сада рекордну 2023. годину, саопштила је ова компанија и навела да је са матичног аеродрома у Београду, као и нишког и краљевачког, реализовала 47.022 лета, што је 4,0 одсто више него 2023. године.
Фото: Танјуг/AP/Carolyn Kaster

Када је реч о роби, за протеклих годину дана, српска национална авио-компанија превезла је више од 7.144 тоне, 25,14 одсто више у односу на 2023. годину, што је и најбољи резултат од када компанија послује под садашњим именом.

Генерални директор Ер Србије Јиржи Марек је навео да је компанија лане летела до 33 земље на четири континента, као и да су направљени важни кораци за даљи развој авијације у Србији.

„Одшколовали смо прву жену на капетанској позицији у историји компаније и у сарадњи са Ваздухопловном академијом покренули пилотски кадетски програм који нам даје прилику да потенцијално ангажујемо десет перспективних младих пилоткиња и пилота одмах по завршетку школовања“, рекао је он.

Додао је да Ер Србија, као национална авио-компанија, остаје посвећена повезивању Србије са светом и даљој изградњи мостова међу људима, културама и економијама, и да наставља са ширењем мреже дестинација, модернизацијом флоте и унапређењем свих аспеката пословања.

Лане се развијала и флота Ер Србије па су од укупно 27 летелица, три широкотрупна авиона, 14 је ускотрупних и 10 турбопроп летелица, а трећи ербас, брендиран у боје и ознаке специјализоване изложбе ЕXПО 2027, стигао је у Београд почетком октобра и са ознакама Ер Србије први пут је полетео 18. октобра на чартер лету између Београда и Токија, што је био временски најдужи непрекидни лет у историји српске националне авио-компаније.

Ер Србија је у току претходне године наставила да развија своју мрежу и по први пут су уведени редовни летови до Мостара и Гуангџоуа у Кини, док је директна авио-линија Ер Србије између Београда и Нице обновљена након више година паузе.

Међу најтраженијим дестинацијама Ер Србије током 2024. године у региону и ближем окружењу биле су Тиват, Подгорица, Истанбул, Атина, Беч и Љубљана, док су у западној Европи и евромедитеранској регији најпопуларније дестинације биле Цирих, Париз, Ларнака, Барселона, Амстердам, Франкфурт, Милано, Лондон, Рим.

Када је реч о дуголинијском саобраћају, Ер Србија је у 2024. години летела од Гуангџоуа на Истоку до Њујорка и Чикага на Западу.

Сходно стратешким циљевима и тежњи компаније да додатно развија дуголинијски саобраћај, већ почетком 2025. године у мрежу је уведена нова редовна линија између Београда и Шангаја.

У жељи да путницима пружи још боље корисничко искуство и услугу, српска национална авио-компанија је у марту 2024. године званично променила оператера земаљског опслуживања на београдском аеродрому, па је уместо компаније Белгрејд ерпорт опслугу ваздухоплова, регистрацију путника и пртљага, као и њихово укрцавање на летове српске националне авио-компаније, почео да ради један од водећих глобалних пружалаца услуга земаљског опслуживања компанија Мензис авиејшн.

Премијум салон Ер Србије на београдском аеродрому током 2024. године посетило је више од 86.000 путника а припрема се и нови, модернији Премијум салон који ће ускоро бити отворен на аеродрому „Никола Тесла“.

Средином 2024. године Ер Србија је уврштена у АТЊ Кућу славних, а познати амерички магазин „Глобал Травелер“ прогласио ју је за најбољу авио-компанију у источној Европи, док је специјализовани портал Ер Хелп Ер Србију уврстио на 10. место на својој годишњој листи најбољих авио-компанија за 2024. годину.

Крајем године, у сарадњи са Савезом слепих Србије, у авионе Ер Србије су први пут уведена упутства за поступање у ванредним околностима на Брајевом писму.

Rupić: Direktan let za Šangaj je prilika za Srbiju, ali i za ceo region

Преузмите андроид апликацију.