Početna > Biznis
Biznis

Elektrovozila su budućnost automobilske industrije

Evropa će za dve godine prestati da proizvodi motorna vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i proizvodiće se samo elektrovozila, izjavio je danas predsednik Društva termičara Srbije Milan Radovanović.
Foto: Pixabay/ArtisticOperations

On je na skupu posvećenom korišćenju električne energije u saobraćaju u Srbiji, koji su na Mašinskom fakultetu u Beogradu organizovali Društvo termičara i Udruženje za pravo energetike Srbije naveo i da je 90 odsto pumpnih stanica u Evropskoj zajednici obavezno da ima punjače za električna vozila.

Takva vozila u svom pogonu ima GSP Beograd a projektni menadžer u ovom preduzeću Slobodan Mišanović za Tanjug je rekao da je trend uvođenja autobusa na električni pogon u Evropi prisutan poslednjih desetak godina a da je ekspanzija njihove primene izražena u poslednjih pet godina.

„Sa velikim ponosom mogu istaći da su GSP Beograd i grad Beograd među pionirima uvođenja električnih autobusa u Evropi.

Mi smo 2016. godine krenuli sa pet autobusa na liniji EKO1 a od januara ove godine uveli smo i drugu liniju EKO 2, na kojoj radi 10 vozila“, rekao je Mišanović.

Istakao je da bi uvođenje autobusa na električni pogon pre svega trebalo da doprinese poboljšanju ekoloških performansi sistema transporta u Beogradu.

Prema njegovim rečima, ova vozila imaju značajno veću energetsku efikasnost u poređenju sa autobusima na konvencionalni pogon i ona je veća za više od tri i po puta.

„To su glavni benefiti primene elektičnih vozila“, rekao je za Tanjug Mišanović i dodao da je predviđeno da se nabavi još oko 40 novih električnih vozila.

Naveo je da GSP planira i uvođenje novih trolejbusa koji će imati tzv. autonomiju, što znači da će moći da najmanje 10 km idu uz pomoć baterije koja je u njih ugrađena.

To će, istakao je, biti posebno važno u slučaju kvara na mreži kada će trolejbusi moći deo puta da pređu u autonomnom režimu.

Govoreći o tome kako su se pokazale baterije u autobusima na električni pogon Mišanović je rekao da naši autobusi koriste tehnologiju sa super kondenzatorom kao sistemom za skladištenje električne energije, što je ocenio kao sistem koji je napredniji.

Prema oceni Aleksandra Miladinovića iz sektora za strategiju i razvoj Naftne industrije Srbije punjači su za Srbiju pionirski posao koji tek počinje da se razvija.

„Mreža je na početku i težićemo da dostignemo ono što tehnološki ima Zapadna Evropa a taj razvoj zavisiće od više faktora, između ostalog i od subvencija države“, rekao je Miladinović.

Odgovarajući na pitanje kako se NIS, budući da je energetska kompanija koja se bavi naftom i naftnim derivatima, odlučio da uđe u priču sa punjačima, Miladinović je rekao da se NIS bavi energijom i to ne samo naftom i fosilnim gorivima, već prati trendove i gleda gde su njegovi konkurenti na Zapadnom Balkanu u Evropi i šire.

Na panelu se govorilo i o obezbeđivanju električne energije iz obnovljivih izvora za saobraćaj, uvozu i strukturi vozila i javnom saobraćaju u gradovima, te faktorima koji utiču na potrošnju energije i energetsku efikasnost.

Ukrajinski izvoz zita u junu pao 44% u odnosu na godinu pre

 

Preuzmite android aplikaciju.