У Лос Анђелесу је у току један од највећих светских сајмова аутомобила, а ове године су у првом плану високо технолошка и електрична возила.
Више од хиљаду возила изложено је на Салону аутомобила у Лос Анђелесу, десетодневном догађају који прославља своју 115. годишњицу и траје до понедељка, 28. новембра.
Стручњак за аутомобилску индустрију Рикардо Родригез-Лонг каже да се произвођачи аутомобила све брже окрећу еколошки прихватљивијим возилима, реагујући на потражњу и владине прописе, преноси Глас Америке.
“Дефинитивно можемо да видимо растући тренд ка електричним возилима, као и на електрификацији свих линија, тако да скоро сваки произвођач сада има и возила са мотором на унутрашње сагоревање, али и хибриде и електрична возила”, истиче Родригез-Лонг.
То је посебно важно у Калифорнији, која поставља трендове у еколошким прописима и која је једно од највећих светских тржишта аутомобила. Калифорнија је прва држава која је увела обавезу да сва нова путничка возила која се буду продавала у тој држави имају нулту емисију до 2035. године.
Октавио Наваро, стручњак за аутомобиле и електрична возила, каже да је очигледно да је достигнута прекретница у усвајању електричних аутомобила.
“Пре само две године било је можда 20 модела који су били приказани, а сада их имамо више од 40. И имате различите аутомобиле, од малих електричних до камиона”, наглашава Наваро.
Компанија Форд је приказала нови, потпуно електрични Мак Е, који има погон на четири точка. Доџ се клади на свој први концепт потпуно електричног аутомобила – Чарџер Дејтона Ес Ар Ти (СРТ), док Волво приказује своје необичне линије, а Киа демонстрира да је конкурентан играч на глобалном нивоу.
Луксузни бренд Порше је такође у игри са електричним аутомобилима, а вијетнамски новајлија ВинФаст је представио два електрична Ес Ју Вија, у жељи да подигне свест о свом бренду.
Звезда сајма је Хајперион Екс Пи Један, хајперауто, најављен као електрично возило на водоник инспирисано свемирским бродом, које укључује НАСА Ејч Два (Х2) технологију. Има више од 2.000 коњских снага и могућност пуњења за 3 до 5 минута, а његова цена је 2,5 милиона долара.
“То су екстравагантна возила, али дефинитивно постоји тржиште, јер се Ламборгини, Ферари, скоро сваки бренд продаје и постоје нови играчи који долазе на тржиште, баш као што је Хајперион који се премијерно приказује на Салону аутомобила у Лос Анђелесу. Електрични аутомобил који може да вози 400 километара на сат и две хиљаде коњских снага, скоро као ракета”, примећује Родригез-Лонг.
Постоје и многи обични модели, које можете изабрати по знатно нижој цени, од познатих брендова као што је Тојота, која је дебитовала са новом генерацијом спортског Пријуса 2023 и електричног хибрида Пријус Прајм.
Било да су возила велика или мала, блистава или практична, Сајам аутомобила у Лос Анђелесу је јасно показао да је будућност електрична.
Преузмите андроид апликацију.