Početna > Biznis
Biznis

Električni automobili nisu automobili budućnosti već sadašnjosti

Električni automobili su do sada ispunili očekivanja da će jednom zameniti automobile koji koriste fosilna goriva, ocenio je za Tanjug Primož Lemež iz Emobilitija i dodao da razvoj elektromobila ide tako brzo da ove dve vrste automobila uskoro neće biti uporedive.
Foto: Pexels/Rathaphon Nanthapreecha

„ Elektromobili ne samo da su ispunili moja očekivanja nego su me i prijatno iznenadili tako da ih možemo zvati ne automobilima budućnosti nego automobilima sadašnjosti“, istakao je on.

Primož je na današnjoj konferenciji o elektromobilima i baterijama u Beogradu ukazao da proizvodnja baterija postaje jedan od najvećih biznisa u svetu i naglasio da su kod baterija, osim zarade veoma važne dve stvari, a to su njihova sigurnost kao i uticaj na životnu sredinu.

„Budući da vazduh u Beogradu baš i nije čist, električni automobili tu mogu značajno pomoći“, rekao je on.

Naveo je za Tanjug da u Srbiji još nema mnogo električnih automobila i da većinu čine hibridni, pošto su Tojotini automobili jedni od glavnih u Srbiji, a Tojota je poznata kao proizvođač hibrida.

„Smatram da će i u Srbiji vrlo brzo porasti broj čistih električnih automobila. Oni se inače najbrže prihvataju u Norveškoj, gde čine više od 90 odsto svih automobila koji se prodaju, a prodaju se dosta i u Holandiji, kao i u nekim delovima SAD kao što su Kalifornija, Majami, Njujork“, rekao je Lemež.

Kada je reč o primedbama da baterije električnih automobila traju kratko on je naveo to ne stoji, jer kako je rekao sama garancija traje osam godina, a automobil sa novim baterijama može preći oko pola miliona do 600.000 kilometara.

Prema njegovoj oceni, za očekivati je da sledeće generacije baterija budu samo bolje, a kada je reč o cenama ovih i automobila koji koriste fosilna goriva, da će se one približavati i da će sadašnja razlika u ceni biti sve manja.

Direktor Tojote Adrija Robert Lukić izjavio je da kompanija Tojota planira da proizvede 30 različitih modela do 2030. godine.

„Postoje različiti uslovi kada je reč o upotrebi naših električnih vozila, neka se koriste i u uslovima gde temperatura dostiže i minus 50 stepeni. Takve temperutre ne pogoduju vozilima na električni pogon” istakao je on.

Što se tiče kapaciteta izdržljivosti njihovih baterija dodao je da prilikom vožnje na duge relacije postoji određeni tehnološki limit, ali da se nada da će se sa razvojem baterije to i promeniti.

“Nama je u fokusu način upotrebe vozila, jer kada posmatramo upotrebu hibridnih vozila u Evropi, došli smo do podataka da je 55 odsto vozila prilikom vožnje išlo na električni pogon, što je više od vremena vožnje da se auto koristi na struju. Na taj način je i manja emisija ugljen-dioksida” , istakao je Lukić.

Prema njegovim rečima subvencija Vlade Srbije je bila jedan od prvih koraka kako bi Tojota podstakla kupovinu i svest o vozilima koja su ekološki prihvatljivija od onih koje vozimo sada.

U Srbiji postoji kompanija za proizvodnju litijumski jonske baterije.

Izvršni direktor kompanije ElevenEs koja u Srbiji proizvodi LFP litijum- jonske baterije Nemanja Mikać rekao je da se trenutno u našoj zemlji malo zna da se kod nas već proizvode elektonskolijumske baterije.

„Tehnologiju koju koristimo uvozimo delom iz Azije, ali i radimo na daljem razvoju baterije. Već tri godine radimo na tome i puštamo u pogon novi razvojni centar gde ćemo proizvoditi uzorke za velike proizvođače automobila.“ rekao je Mikać.

Ocenio je da se u Srbiji uveliko podiže svest kada je reč o obnovljivoj elektromobilnosti i da sa ide ka tome da se napravi lanac snadbevanja baterijama, a već postoji veliki broj dobavljača kao i kupaca gde su najbrojniji proizvođači automobila, kamiona i autobusa.

Evropska komisija savetuje Holandiji da prinudno otkupi zemlju od farmera

Preuzmite android aplikaciju.