Fruškogorski koridor značajno će skratiti vreme putovanja ka bilo kom mestu južno od Fruške gore, a isto tako svoju ulogu imaće i u očuvanju okoline.
Ovaj put od skoro 50 kilometara imaće četiri trake i ograničenja brzine između 50 i 100 kilometara na čas, a takođe, značajno skraćuje distancu koju automobili prelaze vijugama Fruške gore.
To znači da će put do Rume, Šapca, Loznice ili granice BiH biti skoro prepolovljen pa tako i vreme koje je za njega potrebno. Novosađanima će Aerodrom „Nikola Tesla“ biti dostupan za manje od pola sata, a do državne granice BiH će se stizati za sat vremena.
Osim uštede vremena, ovaj koridor uradiće mnogo i sa ekološkog aspekta.
Manja kilometraža i kraći boravak automobila na deonici znači i znatno manja emisija štetnih gasova. Takođe, bez uzbrdica Nacionalnog parka vozila će, naročito ona teretna, bez naprezanja savladavati ovu prepreku, što dodatno smanjuje potrošnju, a samim tim i proizvodnju štetnih materija.
Iriški venac ostaće tu gde jeste, ali smanjenje njegove upotrebe biće veoma značajno za zelenilo koje ga okružuje.
Stanovnicima Iriga odsustvo gužve, teretnih vozila i kamiona sigurno će značiti, kako za bezbednost i kvalitet vazduha, tako i za estetiku samog mesta kroz koje glavni put, zatrpan ležećim policajcima, prolazi decenijama.
Ekološki pomak biće upotpunjen i konkretnom infrastrukturom. Planirano je formiranje zaštitnih pojaseva zelenila pored saobraćajnice, kao i uspostavljanje kontinuirane kontrole parametara životne sredine (vazduha, vode, zemljišta, buke i nejonizujućeg zračenja) od strane ovlašćenih organizacija.
Preuzmite android aplikaciju.