У хотелу „Метропол“ у Београду, 25. јануара, у организацији портала „Blic.rs“ и компаније „Ringier“, одржан је панел „Сигурни на четири точка“ на тему безбедности у саобраћају и значаја ауто-осигурања за безбедност у тој области. Панел је окупио угледне стручњаке, који су осветлили тренутну ситуацију у том погледу у Србији и указали на мере које треба предузети како би она била боља. Једна од кључних је и осигурање.
‒ Република Србија је држава с најмањим бројем неосигураних возила, пре свега захваљујући активној улози регулатора и Министарства унутрашњих послова, те њиховој сарадњи с осигуравачима, што у економско-социјалном смислу представља висок ниво заштите за жртве саобраћајних незгода – рекао је Милош Милановић, члан Извршног одбора Компаније „Дунав осигурање“, која је тржишни лидер у делатности осигурања.
„Дунав“ има тржишно учешће од око 32 одсто у осигурању од ауто-одговорности, а у последње време остварује значајан раст и у каско осигурању моторних возила. Само по основу тих осигурања годишње има близу 50.000 одштетних захтева, а висок степен ажурности у њиховом решавању кључ је поверења грађана не само у „Дунав“ него и у делатност осигурања уопште, подвукао је Милановић и додао да је потребно уложити још много труда на подизању свести грађана о значају осигурања.
У прилог томе, Крсто Липовац, шеф Катедре за безбедност саобраћаја на Саобраћајном факултету у Београду, истакао је да је осигурање неопходно за ефикасно одвијање саобраћаја и сигурност учесника у саобраћају.
‒ Друштвено-економске последице саобраћајне незгоде процењују се данас на око 3,3 милиона евра по незгоди, што је далеко више од износа надокнаде при исплати штете, те онога што просечан појединац сагледава као последицу удеса. Друштвеној заједници, која мора да води рачуна о свеукупним последицама саобраћајних незгода, неопходан је уређен систем осигурања ‒ рекао је Липовац.
Он је изнео охрабрујући податак да на нашим путевима данас годишње гине далеко мањи број људи него 90-их година ‒ чак 1.400. Знатно мањи број погинулих први пут је забележен 2014. године, али нажалост нисмо успели да одржимо континуитет, већ број погинулих и повређених осцилира. Томе доприноси и већи број аутомобила којих ће за наредних 10 година бити двоструко више.
На непрецизност статистике о броју саобраћајних незгода указао је Драган Ивановић, потпуковник полиције и шеф Одсека за саобраћајне незгоде у Управи саобраћајне полиције у Дирекцији полиције.
‒ Како све више људи попуњава европски извештај о штети, подаци о броју незгода нису потпуно прецизни јер су њима обухваћене само оне незгоде где је увиђај вршила саобраћајна полиција. Тако су упркос паду броја саобраћајних незгода за 1.200, те броја повређених за 1.000, на нашим путевима прошле године погинула 553 лица ‒ за 23 више него 2021. године, а оно што нарочито брине јесте број погинуле деце. У 2021. у саобраћају је страдало осморо, а прошле године чак дванаесторо.
Србија је била и остала на просеку ЕУ по безбедности саобраћаја и броја погинулих по становнику, што значи да смо добро радили, да су досадашње мере дале резултате и да тако треба наставити, рекао је проф. др Милан Вујанић, председник Комитета за безбедност саобраћаја, који је нагласио да је прича о безбедности саобраћаја озбиљно покренута 2001. године. Као главне узроке несрећа Вујанић је навео непажњу, погрешну процену, грешку у споразумевању, погрешно изведен маневар, вишу сила, те препреке на путу. Тој листи треба додати и техничку неисправност возила.
‒ Неисправним возилима није место у саобраћају ‒ нагласио је Милановић и указао на проблем све веће просечне старости возила нашег возног парка, која достиже 17 година. „Дунав“ свој допринос унапређењу безбедности у саобраћају пружа и путем 72 најсавременије опремљене линије техничких прегледа широм Србије.
Како осигурање представља економску заштиту интереса осигураника, возачи треба да поседују основна знања о томе шта желе да заштите.
– „Дунав“ је почео с развојем нових услуга које осигураницима омогућавају да економски исплативије управљају финансијама. Недавно смо креирали каско судар осигурање, које подразумева покриће за штете на возилу по знатно нижој цени од пуног каско осигурања, али само у ситуацији када је осигураник одговоран за саобраћајну незгоду – објаснио је Милановић и нагласио да осигуранике треба едуковати да изаберу осигурање које им је потребно и да то није увек најскупља услуга.
На панелу су се чули и забрињавајући подаци о броју санкционисаних возача који су управљали возилом под утицајем алкохола и психоактивних супстанци. Запрећена казна за вожњу под дејством алкохола са преко 2 милиграма по милилитру је од 30 до 60 дана затвора, новчана казна од 120.000 до 140.000 динара, казнени поени и одузимање дозволе, што се увећава у случају незгоде. Ипак, казна је најмањи проблем када се сагледају све последице несреће, те би учесници у саобраћају требало да имају на уму да правила поштују због себе, а не због полиције.
Преузмите андроид апликацију.