Open AI je ranije saopštio da bi stvaranje ChatGPT-a bilo nemoguće bez korišćenja dela zaštićenih autorskim pravima. LinkedIn upotrebljava korisničke radne biografije da dotera svoj model veštačke inteligencije. A Snapchat kaže da ako koristite određenu AI funkciju, to bi moglo da stavi vaše lice u oglas.
Ovih dana, objave ljudi na društvenim mrežama – ne samo ono što pišu, čak i njihove slike – sve više koriste kompanije za svoje sisteme veštačke inteligencije, bilo da to shvataju ili ne.
Za kompanije koje koriste AI modele, platforme društvenih medija nude vredne podatke. Objave na društvenim mrežama uključuju ljudski sleng koji bi mogao da bude koristan za alate. A vesti su generalno izvor dešavanja u realnom vremenu.
Međutim, korisnici koji objavljuju na tim sajtovima možda nisu toliko entuzijastični zbog toga što se svaka njihova nasumična fotografija sa odmora ili selfi slobodno koriste za izgradnju tehnologije (i, shodno tome, za zaradu) za korporaciju od više milijardi dolara.
– Trenutno postoji mnogo straha koji se stvara oko AI. Neki od njih su dobro utemeljeni, a neki zasnovani na naučnoj fantastici, tako da je na ovim platformama da budu veoma otvorene o tome kako će i kako neće koristiti naše podatke da pomognu u ublaživanju neke od reakcija koje donosi ova vrsta vesti, što za mene, čini mi se, još nije urađeno – rekao je David Ogiste, osnivač marketinške agencije Nobody’sCafe koji redovno objavljuje o brendiranju i kreativnosti na LinkedIn-u za CNN. Dodao je da će da odbije da dozvoli LinkedIn da koristi njegove podatke za obuku veštačke inteligencije.
Različite društvene platforme se razlikuju u pogledu opcija koje daju korisnicima da odustanu od doprinosa AI sistemima. Ali evo realnosti: ako sadržaj objavljujete javno na mreži, ne postoji način da budete apsolutno sigurni da vaše slike neće preneti neka treća strana da bi ih koristila na bilo koji način.
U najmanju ruku, vredi biti svestan da se to dešava. Evo gde neke od glavnih platformi društvenih medija možda koriste vaše podatke za obuku i pokretanje AI modela i kako (i ako) možete da to izbegnete.
LinkedIn je ove nedelje počeo da daje korisnicima izbor da odustanu od korišćenja njihovih podataka za obuku generativnih AI modela.
Kompanija je kazala da LinkedIn i njegove „filijale“ mogu da koriste korisnički sadržaj, uključujući i Microsoft partnera OpenAI. Dodala je da ima za cilj da „revidira ili ukloni lične podatke“ iz skupova podataka za obuku.
Da bi se isključili, korisnici treba da odu na „Podešavanja i privatnost“, da izaberu karticu „Privatnost podataka“ u levoj koloni, a onda da kliknu na „Podaci za generativno poboljšanje AI“ i da isključe dugme.
Platforma, međutim, napominje da „isključivanje“ znači da LinkedIn i njegove filijale neće da koriste vaše lične podatke ili sadržaj na LinkedIn -u za obuku modela u budućnosti, ali ne utiče na obuku koja je već održana. To znači da nema povratka i poništavanja obuke ranijih LinkedIn AI sistema sa korisničkim objavama.
Ako živite u Ujedinjenom Kraljevstvu, Švajcarskoj ili Evropi, gde je zaštita privatnosti robusnija od drugih jurisdikcija, možda nećete videti opciju odbijanja, jer LinkedIn kaže da ne obučava veštačku inteligenciju na korisničkim podacima iz tih oblasti.
X
X Ilona Maska takođe zahteva od korisnika da se odjave ako ne žele da se njihovi postovi koriste za obuku njegovog AI chatbot-a, Groka, koji se našao na udaru kritika zbog stvari poput širenja lažnih informacija o izborima 2024. i generisanja nasilnih, grafičkih lažnih slika istaknutih političara.
Platforma tvrdi da i Maskov xAI startap koristi postove ljudi, kao i njihove razgovore sa Grokom kako bi poboljšali svoju „sposobnost da pruži tačne i relevantne odgovore“ i razvili svoj „smisao za humor i duhovitost“.
Korisnici X-a mogu da odustanu tako što će otići na „Podešavanja“, a zatim na „Privatnost i bezbednost“. Ispod zaglavlja „Deljenje i personalizacija podataka“ nalazi se kartica za Grok, gde korisnici mogu da ponište polje za potvrdu platformi da koristi njihove podatke za obuku veštačke inteligencije.
X takođe kaže da korisnici koji svoje naloge učine privatnim neće služiti za „trening Grokovog osnovnog modela ili za generisanje odgovora na upite korisnika“.
Snapchat
Snapchat-ova funkcija „My Selfie“ omogućava korisnicima i njihovim prijateljima da svoje selfije pretvore u slike generisane veštačkom inteligencijom.
Te selfije takođe može da koristi Snap (kao i brendovi koji se oglašavaju na platformi) za kreiranje reklama generisanih veštačkom inteligencijom sa licima korisnika ako koriste ovu funkciju, prvi put je izvestio sajt za tehničke vesti 404 Media ove nedelje.
U uslovima korišćenja usluge, Snapchat tvrdi da će selfiji korisnika koji se dele preko ove funkcije koristiti „za razvoj i poboljšanje modela mašinskog učenja i u istraživačke svrhe“. Takođe, navodi da korišćenjem te funkcije korisnici pristaju da se mogu videti u reklamama „koje će biti vidljive samo njima“ bez naknade.
„My Selfie“ je funkcija za koju korisnici Snapchat -a moraju da se odluče za kreiranje, tako da neće da bude podrazumevana da sve slike koje dele sa platformom koriste na ovaj način. Štaviše, korisnici koji su uključili „My Selfie“ mogu da odu u „Podešavanja“, zatim „Moj nalog“ i „Moj selfi“ i isključe „Vidi moj selfi u oglasima“ kako bi izbegli da se njihova slika koristi za kreiranje sponzorisanog sadržaja generisanog veštačkom inteligencijom.
Meta
Metini lideri su priznali da je kompanija već koristila javne (ali ne i privatne) objave sa Fejsbuka i Instagrama za obuku svog AI chat bota.
U svojoj politici privatnosti, Meta kaže da može da obučava svoje sisteme veštačke inteligencije sa javnim Fejsbuk i Instagram sadržajem korisnika, uključujući postove, komentare, audio i slike profila. Dakle, ako želite da se odjavite, morate da učinite svoj nalog privatnim. Meta takođe kaže da se privatne poruke između porodice i prijatelja ne koriste za obuku njegove veštačke inteligencije.
Ipak, čak i ako ne koristite nijednu od Meta usluga, kompanija napominje da može da upotrebljava vaše podatke, kao što je vaša fotografija koju je objavio prijatelj, da poboljša svoju tehnologiju.
Telefon važniji od života: Sve više školske dece postaje ogromna opasnost za vozače
Preuzmite android aplikaciju.