Međunarodni festival novosadske muzičke svečanosti (NOMUS) počeo je juče, 18. oktobra, svečanim otvoranjem u Sinagogi. Na otvaranju su nas dočekali Vojvođanski simfonijski orkestar zajedno sa pijanistom Ivom Pogorelićem.
Drugi dan festivala opet donosi poseban i sjajan program ljubiteljima ove vrste muzike. Ovaj put u kombinaciji Zagrebačkih solista i solistkinje Sonje Šarić.
Sonja je poznata operska pevačica, sopran, trenutno član Narodnog beogradskog pozorišta. U svojoj bogatoj karijeri nastupala je širom Evrope, školovala se u Manhajmu, bila član operskog studija pri operi u Gracu do 2018. godine. Višestruka je dobitnica brojnih evropskih nagrada.
Novosadskoj publici se predstavila sa ulogom Aida 15. septembra 2021. godine kada je bilo premijerno izvođenje opere „Aida“ u Novom Sadu posle 40 godina.
Prošle godine smo imali čast da u intervjuu koji je Sonja dala za Gradske info saznamo kakve je utiske ponela tada sa Petrovaradina i koliko ju je uloga Aide inspirisala. Ovaj put, premijerno pred njen drugi nastup u Novom Sadu, na NOMUS-u, donosimo Sonjine utiske o ovogodišnjem 43. NOMUS-u po redu.
1. Sonja, nastupaš večeras na NOMUS-u? Možeš li nam preneti svoje utiske o festivalu, ali i o nastupu koji te čeka?
„Ovaj renomirani festival sa dugom tradicijom već godinama okuplja velika svetska imena sa polja umetničke muzike i veoma me je obradovao poziv organizatora da učestvujem na festivalu.“
2. Tvoje izvođenje prate Zagrebački solisti? Da li je ovo prva saradnja sa njima?
„Izuzetna mi je čast što ću večeras nastupiti sa Zagrebačkim solistima na Nomusu.
Ovo je moja prva saradnja sa Zagrebačkim solistima i izuzetno se radujem našem zajedničkom muziciranju.“
3. Program koji nas večeras očekuje prati dela kompozitora Papandopula i Štrausa. Koju kompoziciju bi za večeras izdvojila, s obzirom da znamo da su u tvom nastupu kompozicije Riharda Štrausa česte i posebne?
„Poznato je da je Štraus pisao fantastične solo pesme za sopran i klavir, ali ove četiri orkestarske pesme koje ćemo večeras izvesti su zaista vrhunac solo pesama za sopran. One slave sopranski glas u svakom njegovom segmentu i dubini interpretacije.
U ovoj predivnoj muzici, dubokoj, prepunoj najrazličitijih boja zvuka ušuškana je snažna poezija Hesea i fon Ajhendorfa. Štraus je komponovao ove pesme u svojoj 84. godini, a one iako nisu s početka zamišljene kao ciklus predstavljaju pravi ciklus od buđenja proleća u njegovim najlepšim bojama i mirisima do metaforičnog zalaska sunca, koji simbolizuje kraj. Melanholično ali sasvim smireno naslućuju smrt i odlazak, od proleća do odlaska u san. Nazivi pesama kriju prirodne cikluse proleće (Fruehling) – jesen (September), (Beim schlafengehen), zalazak sunca (Im Abendrot).
Sve aludira na kraj, ali odiše jednnom smirenošću i transcendentalnim uzvišenjem.“
4. Koji dan NOMUS-a ti se najviše dopada i da li ti je drago što ćeš nekog umetnika – kolegu videti na ovogodišenjem festivalu?
„Selekcija ovogodišnjinjeg festivala NOMUS je izvanredna i sigurna sam da svako može izabrati koncert po svojoj meri i ukusu. A dolazak renomiranih umetnika i orkestara stavlja Novi Sad u sam centar muzičkih zbivanja u regionu ove nedelje.“
5. Sada si deo Narodnog pozorišta u Beogradu. Raduju li te sve učestaliji pozivi i nastupi među srpskom publikom?
„Od juna ove godine postala sam prvakinja opere Narodnog Pozorišta u Beogradu i veoma sam radosna što je Narodno poozorište od sada moja umetnička kuća. Izuzetna mi je čast biti deo ansambla nacionalnog teatra, a sa time sam dobila odlične uslove da dalje razvijam svoj umetnjčki put. Pored toga, veoma sam radosna što ću od sada češće nastupati pred domaćom publikom.“
Otvoren 43. NOMUS – puna sinagoga oduševljeno ispratila otvaranje festivala (FOTO)
Preuzmite android aplikaciju.