Početna > Biznis
Biznis

Dostavljač Volta zloupotrebio podatke, slučaj kod poverenika

Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti pokrenuće kontrolu kompanije „Wolt“ zbog mogućeg slučaja zloupotrebe podataka. Reč je o slučaju dostavljača kompanije „Wolt“ koji je korisnici usluga poslao privatnu SMS poruku dan nakon što joj je isporučio večeru, a koji je potom dobio otkaz zbog nezakonite zloupotrebe ličnih podataka. Poverenik očekuje da utvrdi kako je do zloupotrebe došlo, a potom da li je to izolovan slučaj ili ih je bilo još.
Foto: Unsplash/kbokati

„Institucija poverenika će pokrenuti vanredni nadzor u pomenutoj kompaniji, neke od pripremnih radnji su već otpočete, a sam nadzor biće izvršen tokom sledeće nedelje“, potvrdio je za Danas poverenik Milan Marinović.

Pojasnio je da je u konkretnom slučaju osnov za kontrolu činjenica da je narušena zaštita podataka o ličnosti jedne građanke.

„A naš posao je da proverimo najpre kako je došlo do toga, a zatim i da li je to usamljen slučaj i kako se već barata sa podacima građana koji naručuju dostavljanje hrane od te kompanije“, objasnio je Marinović.

Kompanija „Wolt“ je u odgovoru navela da je korišćenje podataka korisnika u neposlovne svrhe direktno kršenje ugovora i da je dostavljač zato dobio otkaz. Naveli su i da je u ugovorima potpisanim sa zaposlenima ovo posebno naglašeno.

Mario Reljanović, naučni saradnik Instituta za uporedno pravo, kaže da kuriri, dostavljači i bilo ko od nas ne može da upotrebljava lične podatke koje je saznao u vršenju posla, na bilo koji drugi način od onog za koji je to predviđeno.

„Nema nikakve sumnje da je to nezakonito postupanje i kršenje Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. To su podaci o ličnosti koje dostavljači dobijaju da bi završili svoj zadatak, kompanija je te dužna da čuva, i da ih upotrebljava samo za one svrhe za koje su prikupljeni, što ne uključuje ljubavne poruke. Broj telefona služi za dostavljanje i eventualno obraćanje korisniku, klijentu, u slučaju da dostava ne može da nađe adresu, da postoji neki problem, kašnjenje ili slično“, objašnjava Reljanović.

Sanja Pavlović iz Autonomnog ženskog centra ističe da je zabrinjavajuće i veliko nerazumevanje žene koja je prijavila dostavljača njegovim nadređenima.

„Iako se za njegovu poruku zaista ne može reći da je napadna, to ne menja situaciju da ona jeste zadiranje u nečiju privatnost. Ta devojka nije na svoju inicijativu dala broj telefona, rekla svoje ime i prezime i gde živi, a on ima sve te informacije o njoj“, navodi Pavlovićeva.

Podsećanja radi, prethodnih dana je društvenim mrežama kružio snimak SMS konverzacije gde je dostavljač, dan nakon dostave, pitao korisnicu „kakva je bila hrana“, a zatim joj se u drugoj poruci „zahvalio“ jer je dobio otkaz, jer ga je ona prijavila kompaniji.

Da li da kupujete proizvode pred istekom roka trajanja?

Preuzmite android aplikaciju.