Почетна > Бизнис
Бизнис

Достављач Волта злоупотребио податке, случај код повереника

Повереник за заштиту података о личности покренуће контролу компаније „Wolt“ због могућег случаја злоупотребе података. Реч је о случају достављача компаније „Wolt“ који је корисници услуга послао приватну СМС поруку дан након што јој је испоручио вечеру, а који је потом добио отказ због незаконите злоупотребе личних података. Повереник очекује да утврди како је до злоупотребе дошло, а потом да ли је то изолован случај или их је било још.
Фото: Unsplash/kbokati

„Институција повереника ће покренути ванредни надзор у поменутој компанији, неке од припремних радњи су већ отпочете, а сам надзор биће извршен током следеће недеље“, потврдио је за Данас повереник Милан Мариновић.

Појаснио је да је у конкретном случају основ за контролу чињеница да је нарушена заштита података о личности једне грађанке.

„А наш посао је да проверимо најпре како је дошло до тога, а затим и да ли је то усамљен случај и како се већ барата са подацима грађана који наручују достављање хране од те компаније“, објаснио је Мариновић.

Компанија „Wolt“ је у одговору навела да је коришћење података корисника у непословне сврхе директно кршење уговора и да је достављач зато добио отказ. Навели су и да је у уговорима потписаним са запосленима ово посебно наглашено.

Марио Рељановић, научни сарадник Института за упоредно право, каже да курири, достављачи и било ко од нас не може да употребљава личне податке које је сазнао у вршењу посла, на било који други начин од оног за који је то предвиђено.

„Нема никакве сумње да је то незаконито поступање и кршење Закона о заштити података о личности. То су подаци о личности које достављачи добијају да би завршили свој задатак, компанија је те дужна да чува, и да их употребљава само за оне сврхе за које су прикупљени, што не укључује љубавне поруке. Број телефона служи за достављање и евентуално обраћање кориснику, клијенту, у случају да достава не може да нађе адресу, да постоји неки проблем, кашњење или слично“, објашњава Рељановић.

Сања Павловић из Аутономног женског центра истиче да је забрињавајуће и велико неразумевање жене која је пријавила достављача његовим надређенима.

„Иако се за његову поруку заиста не може рећи да је нападна, то не мења ситуацију да она јесте задирање у нечију приватност. Та девојка није на своју иницијативу дала број телефона, рекла своје име и презиме и где живи, а он има све те информације о њој“, наводи Павловићева.

Подсећања ради, претходних дана је друштвеним мрежама кружио снимак СМС конверзације где је достављач, дан након доставе, питао корисницу „каква је била храна“, а затим јој се у другој поруци „захвалио“ јер је добио отказ, јер га је она пријавила компанији.

Da li da kupujete proizvode pred istekom roka trajanja?

Преузмите андроид апликацију.