Почетна > Бизнис
Бизнис

До краја године нових 470 радних места у гејмингу

Глобалну гејминг индустрију у току прошле године обележила је нестабилност, али у Србији није било већих гашења пројеката или студија, показао је најновији годишњи извештај о стању у домаћој гејминг индустрији.
Фото: Unsplash/soberanes

Како је обзнанила Асоцијација индустрије видео-игара Србије, гејминг индустрија у прошлој години приходовала је 175 милиона евра, што је за 117 одсто више него годину дана раније, а према најновијим подацима чланова асоцијације, до краја ове године биће забележен рекордан број отворених радних места у српској гејминг индустрији.

Oчекивања су да ће број запослених у овој години порасти за више од 10 одсто и да ће до краја 2024. бити отворено најмање 470 радних места. Осим тога, чак 70 одсто запослених у гејмингу осећа оптимизам кад је будућност индустрије у питању, а видео-игре произведене у Србији инсталиране су више од 100 милиона пута, само су неки од примера добре праксе у овој грани индустрије.

У овој асоцијацији процењују да у Србији сада ради 4.300 гејминг професионалаца.

У београдском студију за развој мобилних игара „Плејстудиос”, који је члан ове асоцијације, објашњавају да су у питању високо квалификовани кадрови специјализовани за арт и креативну дирекцију, пројектни менаџмент, програмирање и различите административне позиције.

„Приликом потражње за кадровима највећи изазов је пронаћи људе који имају адекватно образовање за рад у гејминг индустрији, а недостатак одговарајућих профила је посебно очигледан кад су у питању ускоспецијализоване позиције. Код нас се формално образовање одвија у сарадњи гејминг студија и различитих факултета, а велику улогу у проналажењу кадрова имају и програми преквалификација, самостално учење и спремност заједнице да дели знања и искуства“ наводи Светлана Микић из „Плејстудиоса”.

Према подацима асоцијације, када је реч о кадру, 28 одсто запослених у гејмингу су жене, а на челу чак половине свих тимова су исто даме. Више од половине, односно 57 процената фирми развија оригинални ИП. Постоји око 150 компанија, студија и тимова. Главни развојни центри су Београд, Нови Сад и Ниш.

Domaće marke sve prisutnije na policama prodavnica

Преузмите андроид апликацију.