Danas je počela da radi Zimska služba Puteva Srbije, a prema Planu zimskog održavanja državnih puteva prvog i drugog reda.
Planom zimskog održavanja putne mreže predviđeni su posebni radovi, aktivnosti i mere neophodni za obezbeđenje prohodnosti puteva i bezbednosti saobraćaja u zimskim uslovima, navodi se u saopštenju Puteva Srbije.
Plan zimskog održavanja puteva sprovodi se od 1. novembra do 31. marta naredne godine i obavezujući je okvir za formiranje planova svih preduzeća koja se bave održavanjem puteva.
Na održavanju kompletne mreže državnih puteva Srbije angažovana su 22 preduzeća za puteve i dva preduzeća koja pružaju uslužnu delatnost („Srbijaput“- Beograd i „Vojvodinaput“- Novi Sad).
Zimska služba dva puta dnevno objavljuje objedinjeni izveštaj o stanju na putevima, dok odeljenje za odnose sa javnošću kontinuirano prati sve izveštaje sa terena i izveštaje Republičkog hidrometeorološkog zavoda Srbije i po potrebi, medijima šalje saopštenja i obaveštenja za javnost i apele javnosti.
Osnovni prioritet Puteva Srbije u zimskom periodu je održavanje državnih puteva prvog i drugog reda koje se obavlja iz putnih baza i punktova, a kojih ukupno ima 169.
Mehanizacija je pritusna na autoputevima je neprekidno 24 časa, aprvi prioritet je su outevi prve kategorije, ukupno 6.077,914 km, gde se kolovoz čisti i posipa čistom soli i mora biti očišćen u roku od 4 sata nakon prestanka padavina, odnosno vremenske pojave.
Putevi druge kategorije, ukupno 4.285,212 km čiste se i posipaju mešavinom soli i rizle u odnosu 1:4 i moraju biti očišćeni u roku od 6 sati nakon prestanka padavina, odnosno vremenske pojave.
Putevi C kategorije, 4.684,292 km, čiste se i posipaju mešavinom soli i rizle u odnosu 1:4 i kolovoz mora biti očišćen u roku od 8 sati nakon prestanka padavina, odnosno vremenske pojave.
Na jugu Srbije u sezoni 2021/2022.g. primenjuje se nova vrsta ugovora koja se bazira na nivou usluga.
Ukupno 3.049,957 km putne mreže se održava po novom principu i to 814,875 km A kategorije, 1.033,288 km B kategorije i 1.201,794 km C kategorije, dok se na ostalom delu putne mreže održavanje obavlja po klasičnom sistemu.
Prema Planu zimske službe za 2021/2022. na raspolaganju je 760 putarskih vozila i kamiona, 336 mašina, 2210 radnika u jednoj smeni. , od kojih toga:
Angažovanost mehanizacije može biti i veća u slučajevima pojave elementarnih nepogoda i shodno stepenu njihove jačine.
Obezbeđeno je ukupno sa rezervama 99.000 tona soli i 1500 tona hladne asfaltne mase za sanaciju udarnih rupa i dovoljne količine kamene rizle/agregata preko 100.000 tona.
Radovi na autoputu, alternativne relacije od i do Mladenovca
Preuzmite androidaplikaciju.