Велики пад продаје аутомобила на самом крају 2021. натерао је стручњаке да потраже узроке. Уочили су да је уз смањену тражњу и све већи број купаца који се масовно окрећу јевтинијим возилима. Рекло би се, криза има своје законе, а ко се ту снађе, погоди укус купаца, може и да рачуна на успех.
Продаја нових путничких аутомобила у Европској унији пала је током 2021. године за 2,4 посто на 9,7 милиона возила, при чему је само у децембру пад износио чак 22,8 процената, саопштило је Европско удружење произвођача возила (АЦЕА). У децембру је широм ЕУ продато 795 295 путничких аутомобила, а то је шести узастопни месец пада.
На већини тржишта регистрован је двоцифрени пад продаје у децембру. Већина произвођача бележи и пад производње и самим тим и продаје.
Румунски произвођач испоручио је прошле године 537 095 возила и једна је од ретких великосеријских аутомобилских марки која је 2021. завршила у плусу. Дачија се похвалила и да је избила на треће место у Европи када је реч о продаји возила приватним купцима, након што је достигла рекордни тржишни удео од 6,2 одсто. За овакав резултат најзаслужнија су два кључна модела компаније на европском тржишту – Сандеро и Дастер.
У 2021. у Европи је продато 226 825 примерака Сандера, укључујући и „степвеј“ варијанту.
Дастер је такође имао одличну годину иза себе са 186 001 испорученим возилом, чиме је укупна продаја овог модела од 2010. године премашила два милиона аутомобила.
Тајна добре продаје ових возила је ниска цена, коректан изглед, гаранција, јефтини делови, опрема, довољно места за четири одрасле особе, клима и мала потрошња.
Преузмите андроид апликацију.